پروتکل های انترنتی(بخش دوم)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

پروتکل HTTPS

https(Hyper transfer text protocol) پروتکل که ترکیبی از Hypertext transfer protocol  (http) و secure socket layer (SSL)/(Transport layer security(TLS) TLS یک پروتکل احراز هویت و امنیت است که به طور گسترده در مرورگرها و وب سرورها اجرا می شود.
چگونه از https استفاده کنیم؟
HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) یک پروتکل ارتباطات اینترنتی است که از یکپارچگی و محرمانه بودن اطلاعات بین کامپیوتر، کاربر و سایت محافظت می کند. کاربران هنگام استفاده از وب سایت انتظار یک تجربه آنلاین ایمن و خصوصی را دارند.

HTTPS PROTOCOL

https امن است؟

اگرچه کامل نیست، اما HTTPS هنوز بسیار امن تر از HTTP است. وقتی اطلاعات حساس را از طریق اتصال HTTPS ارسال می کنید، هیچ کس نمی تواند آن را در حین انتقال شنود کند. HTTPS همان چیزی است که امکان بانکی و خرید اینترنتی ایمن را امکان پذیر می کند. همچنین برای مرور وب عادی نیز حریم خصوصی بیشتری ایجاد می کند. کاربران می توانند مشخص کنند که آیا سایتی از طریق آدرس وب از پروتکل HTTPS استفاده می کند یا خیر. HTTP  دارای SSL نیست و HTTPS دارای SSL است که اطلاعات شما را رمزگذاری می کند تا اتصالات شما امن باشند. HTTPS همچنین دارای پروتکل TLS (Transport Layer Security) است که HTTP فاقد آن است. امنیت HTTPS نسبت به HTTP بیشتر است.

HTTP&HTTPS

پروتکل انتقال فایل   FTP

FTP ( (File transfer protocol پروتکل انتقال فایل (FTP) مجموعه قوانینی است که کامپیوترها برای انتقال فایل ها از یک سیستم به سیستم دیگر از طریق اینترنت رعایت می کنند. ممکن است توسط یک تجارت برای انتقال فایلها از یک سیستم کامپیوتری به سیستم دیگر استفاده شود یا وب برای بارگذاری یا بارگیری فایل ها از سرور وب سایت استفاده کنند.
به زبان ساده تر، FTP  راهی برای اتصال دو کامپیوتر و انتقال فایل بین آنها است. FTP اجازه می دهد تا صفحات وب جدیدی که توسط یک شخص ایجاد می شوند در اینترنت نشان داده شوند.

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار
#اولین_دیتا
#پروتکل
#سرور





:: برچسب‌ها: تولید گیم درافغانستان+تولید اپلیکیشن درافغانستان , تولید سایت درافغانستان , تولید استارت اپ درافغانستان , پروتکل های انترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: