انواع ارورهای کامپیوتر – بخش دوم
نوشته شده توسط : اولین دیتا

ارورهای مرورگر
هنگام کار با کامپیوتر و به خصوص مرورگر وب، برخورد با ارور بسیار معمول است. ارورها موارد کاملاً عادی هستند که نشان می دهد مشکلی در کامپیوتر شما پیش آمده است. این می تواند یک درایور معیوب یا یک دستگاه یا یک برنامه اخیر باشد که شما نصب کرده اید و با بقیه ورژن ها همخوانی ندارد. بیشتر افراد در مورد بررسی این ارورها به خود زحمت نمی دهند و یک سیستم پاک و نصب مجدد کامل را انجام می دهند. مطمئناً اکثر مواقع این مشکل برطرف می شود، ما برخی از ارورهای رایج را که هر چند وقت یک بار با آن روبرو می شویم بررسی کرده وبه همرای راه حل برای شما ارائه مینماییم.
ما انواع مختلفی از خطاهای 4xx و 5xx داریم که می توانید هنگام وبگردی با آنها روبرو شوید. در حالی که برخی از ارورها، مانند 404 (صفحه یافت نشد) و 408 (پایان زمان اتصال) معمولاً ارور های مرورگر شما نیست بلکه سروری است که شما آن را پین کرده اید. اما ارورهای کمی وجود دارد که می تواند عامل اصلی مرورگر شما باشد.

انواع ارورهای های مرورگر:

ارور SECURITY CERTIFICATE 
مروگرشما لیستی از نهادهای تایید کننده امنیت سایت دارد. وقتی که از یک سایت با پروتکل HTTPS بازدید میکنید، که واحد تایید کننده امنیت آن سایت در لیست مرورگر شما موجود است هیچ مشکلی پیش نمیاید. ولی اگر بخواهید وارد یک سایت شوید که واحد تایید کننده امنیت آن سایت در لیست مرورگر شما موجود نباشد با یک ارور روبرو خواهید شد و مرورگر به شما میگوید که این سایت نا امن است. البته باید توجه داشت که گاهی هم پیش میاید که واقعا سایت مورد نظر، خطرناک است و هدفش دزدیدن اطلاعات شما است.
برای برطرف کردن این مشکل باید ساعت و تاریخ کامپیوتر خود را تنظیم کنید. اگر ساعت و تاریخ سیستم شما درست باشد، به این مشکل برنخواهید خورد. اگر هم وقتی  که ساعت و تاریخ را تنظیم میکنید، پس از خاموش و روشن کردن سیستم دوباره به هم میریزد، حتما باطری مادربرد شما خراب است و باید آن را عوض کنید. و اگر باز هم مرورگر شما این پیغام را داد، یا سایت واقعا خطرناک است و یا فراموش کرده که امنیت سایت خود را تمدید کند.

ارور securityconnection failed
بعضی مواقع زمانی که میخواهید وارد سایتی شوید و آدرس سایت را وارد میکنید با ارور اتصال امنیتی انجام نشد یا securityconnection failed روبرو میشوید. رفع ارور securityconnection failed در بیشتر مواقع میتواند با تنظیم تاریخ کامپیوتر انجام شود. سرتیفیکت های امنیتی تاریخ شروع و پایان مشخصی دارند. تاریخ کامپیوتر شما بر روی سال2000 تنظیم شده باشد قطعا هیچ کدام ازسرتیفیکت امنیتی سایت های معتبر حتی خود google بر روی سیستم شما شناسایی نمیشود. بنابراین زمانی که شما میخواهید به سایت هایی که از پروتکل ssl استفاده میکنند متصل شوید حتما باید تاریخ و ساعت سیستم خود را تنظیم کنید.

ارور تاریخ و ساعت سیستم که به صورت خودکار تغییر میکند

یکی از اتفاقاتی که برای کاربران می افتد این است که تاریخ وساعت سیستم به صورت خودکار تنظیمش جا به جا میشود وباید دوباره تنظیم شود. برای حل این مشکل باید باتری  CMOS را عوض کنیم زمانی که این باتری خراب شود نمیتواند برق سیستم را برای مدت طولانی نگه داردبنابراین تمام حافظه رم در زمان خاموش شدن سیستم پاک میشود، قیمت این باتری هاخیلی زیاد نیست اما اگر از مادربرد های قدیمی استفاده میکنید ممکن است برای پیداکردن آن دچار مشکل شوید.

ارور403
خطای 403 به این معنی است که کامپیوتر شما با موفقیت ارتباط برقرار کرده است، اما اعتبار مورد نیاز برای مشاهده صفحه را ندارید. برای حل این مشکل باید به دنبال جزئیات مجوز یا احراز هویت باشید و دوباره امتحان کنید تا مشکل آن برطرف شود.

ارور505 یا 501
این خطا به این معنی است که مرورگر شما قدیمی است و از این رو نسخه پروتکل HTTP را پشتیبانی نمی کند، یا مرورگر شما افزونه های لازم مانند جاوا یا Flash را ندارد که برای نمایش محتوای صفحه ضروری هستند. به هر دو صورت، می توانید مرورگر خود را به روز کنید و از آنجا که همه مرورگرهای محبوب اکنون با سرویس های اصلی شخص سوم پوشیده شده اند، مرورگر شما باید بتواند محتوا را نمایش دهد. یا می توانید با مراجعه به وب سایت های رسمی افزونه مورد نیاز را نصب کنید.

ارور406
این خطا به این معنی است که کامپیوتر شما نرم افزار مورد نیاز برای مشاهده محتوا را ندارد. حتماً نرم افزار مورد نیاز را بارگیری کنید و این باید مشکل را برطرف کند

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار
#اولین_دیتا
#ویندوز
#ارور_های_مرورگر





:: برچسب‌ها: تولید گیم درافغانستان+تولید اپلیکیشن درافغانستان , تولید سایت درافغانستان , تولید استارت اپ درافغانستان , ارور های مرورگر, اولین دیتا,ارورهای ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: