اهمیت استارتاپ درافغانستان
نوشته شده توسط : اولین دیتا

استارتاپ‌ها که با مزیت کم بودن هزینه اولیه سرمایه گذاری در کسب و کارهای جهان شکل گرفته اند، در افغانستان هم به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از جوانان خوش فکر و نیروی انسانی خلاق قرار گرفته اند؛ البته در معرفی و جایگاه سازی استارتاپ‌ها همیشه صحبت از ایده‌های خلاق و کم هزینه بودن آغاز یک کسب و کار است.

شرکت‌های نوپا با کاهش هزینه‌ها، افزایش تنوع در ارایه کالاها و خدمات، بهره‌وری بالاتر برای اقتصاد کارایی به همراه خواهند داشت به طوری که بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در دنیا امروزه از این نوع فعالیت‌ها حمایت می‌کنند و با سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها سود‌های کلانی به دست می‌آورند. استارتاپ ها نقش مهمی‌در کسب و کار و اقتصاد دارند و در پی راهی هستند تا محصولات یا خدمات نوآورانه خود را معرفی و از آن راه به سود برسند.

موفقیت شرکت‌های استارتاپی توجه بسیاری را به ایجاد چنین کسب و کارهایی جلب کرده است. به طوری‌که مدتی است که مطالب بسیاری در مورد چگونگی راه‌اندازی یک کسب و کار استارتاپی مبتنی بر ایده‌های خلاقانه در نشریات و وب سایت‌ها منتشر می‌شوند و تعداد قابل توجهی از افراد با هدف راه‌اندازی چنین شرکت‌هایی و دستیابی به موفقیت کسب و کارهای روزمره خود را رها می‌کنند و با صرف زمان و هزینه نسبتا بالا در جهت تحقق رویاهای خود تلاش زیادی می‌کنند.

افرادی که در استارتاپ ها کار می‌کنند برخلاف کارمندان سازمانها، خود را جزئی از سیستم می‌دانند نه جدا از آن. بنابراین در کسب و کارهای نوپا افراد خود را نسبت به محیط کاری خود متعهد و مسئولیت‌پذیر می‌بینند و در سود و زیان آن سهیم هستند. همچنین پویایی این نوع از کسب و کارها انگیزه و نوآوری آنها را بالا برده و نتیجه متناسبتری را ارائه می‌شود.

آمار نشان می‌دهد نشان می‌دهد سرمایه انسانی کشور ما شایستگی تولید دانش را داشته است. استارتاپها کارهای مختلفی انجام می‌دهند؛ ارائه خدمات از مهمترین نقشهای خدماتی آنها در افغانستان بوده که نشان از اهمیت آن در اقتصاد کشور است.استارتاپ ها و خدمات رو به رشدی که ارائه می‌کنند در رشد اقتصادی افغانستان نقش دارند. این استارتاپ ها با سرمایه کمتر و خلق موقعیتهای جدید بر اساس نیاز موجود یا با ایجاد یک نیاز جدید شروع به کار می‌کنند.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: