استارتاپ چیست؟
نوشته شده توسط : اولین دیتا

استارتاپ به کسب و کارهایی گفته می‌شود که قبل از آن هیچ نمونه مشابه دیگری در کشور و حتی دنیا وجود نداشته باشد، این بدان معنی است که استارتاپ برای اولین بار توسط اشخاص یا شرکت‌ها تاسیس می‌شود. لازم به ذکر است که تعریف استارتاپ تنها به کسب و کار مربوط نمی‌شود. می‌توان گفت امروزه مخصوصا در بین جوانان صحبت‌های زیادی در مورد کارهای تازه تاسیس شده و استارتاپ‌ها وجود دارد. خیلی‌ها ایده‌های جدیدی در ذهن دارند که فکر می‌کنند می‌توانند با آنها باعث متحول و دگرگون شدن دنیا شوند. استارتاپ کوتاه شده عبارت startup company به معنای شرکت نوپا و تازه تاسیس شده است.

مراحل راه اندازی یک استارتاپ موفق

1.شناخت نیاز و ایجاد ایده
2.ساخت نمونه اولیه
3.ارائه نمونه اولیه به 100 نفر
4.تامین سرمایه گذار
5.ثبت ایده یا برند
6.راه اندازی محصول
7.جذب کاربران بیشتر و همراهی آن ها
8.دوباره راه اندازی کنید
9.سعی کنید رشد کنید

تولیداستارتاپ در افغانستان

بمب‌گذاری‌ها و اذیت‌ و آزارهای جنسی موجب شده ساکنان کابل برای خرید به اینترنت رو بیاورند و این موضوع وضعیت استارتاپ‌های افغانستان را بهتر کرده است. در حال حاضر، چندین استارتاپ در افغانستان مشغول‌ به‌کار هستند و مایحتاج مردم از لباس و مواد غذایی گرفته تا مبلمان و لوازم خانه را تهیه می‌کنند.
بیش از ۶۰درصد جمعیت زیر ۲۵سالِ افغانستان مشتری خرید‌های آنلاین هستند و سایت‌هایی چونAzadBazar.af ، afom.af ،JVBazar.com و Zarinas.com برای متقاضیان اقلامی مانند لوازم آرایشی، کامپیوتر، لوازم آشپزخانه، مبل، ماشین، فرش و خانه فراهم می‌کنند.

وجود یک صنعت حمایتی مانند «صنعت کارآفرینی و سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها» شاید بتواند در افغانستان فضایی را ایجاد کند تا شرکت‌هایی با سرمایه‌های در گردش میلیاردی با فوران ایده‌ها و خلاقیت‌های خود هم کسب و کارهای موفقی راه اندازی کنند و هم به بهبود شرایط شغلی کشور کمک کنند.
در بیشتر این استارتاپ‌ها نسبت سرمایه ای که از طیق بازار سرمایه یا سرمایه گذاران خطرپذیر جذب شده در برابر ازش تجاری آن‌ها کمتر از 10 درصد است. به همین دلیل حتی در اوج بحران اقتصادی در دنیا که اغلب صنایع گرفتار رکود بودند، استارتاپ‌های نوآورانه روند رو به رشد داشته اند.

 

 





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: