زبان طراحی سایت چیست و چرا اهمیت دارد؟
نوشته شده توسط : اولین دیتا

در طراحی سایت از چندین زبان برنامه نویسی و زبان ساختاریافته متفاوت استفاده می‌شود. زبان طراحی سایت بسته به نوع پروژه و هدف از انجام آن متفاوت خواهد بود، اما همچنان چندین گزینه مشخص وجود دارند. در ادامه زبان های برنامه نویسی که در وب و برای ایجاد وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

زبان طراحی سایت

 

ابتدا باید کمی با ساختار یک وب سایت آشنا شویم. وقتی شما به یک وب سایت مراجعه می‌کنید، محتواهای مختلفی را مشاهده خواهید کرد. منوهای مختلفی وجود داشته و از طریق آن‌ها می‌توان به صفحه های متفاوت مراجعه کرد. در این صفحه ها مجددا محتواهای جدیدی وجود دارد. به این ترتیب شما فقط قادر به مشاهده محتوا بوده و به طور دقیق، قادر به تعامل با آن نیستید. محتوا ثابت بوده و نمی‌توان آن را تغییر داد و امکانی برای صحبت با وب سایت وجود ندارد.

زبان طراحی سایت

 

زبان طراحی سایت در اصل اچ تی ام ال است. با استفاده از اچ تی ام ال صفحات وب سایت ها را طراحی می‌کنیم. این صفحات همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم یک طرفه بوده و تنها محتواهایی را نشان می‌دهند. برای افزایش جذابیت های بصری و زیباسازی صفحه های وب سایت از سی اس اس استفاده می‌شود، اما همچنان امکان تعامل با وب سایت وجود ندارد. پس برای فراهم سازی قابلیت ارتباط متقابل کاربر با وب سایت باید دست به دامن چند زبان طراحی سایت دیگر شد.

زبان طراحی سایت

 

اچ تی ام ال برخلاف تصور عموم یک زبان برنامه نویسی نیست. از این زبان تنها برای ساختن صفحات وب سایت ها استفاده می‌شود. پس باید برای افزودن ابزارهای جدید که امکان تعامل کاربران با آن‌ها وجود دارد از زبان های برنامه نویسی استفاده کرد. تنها زبانی که در اینجا کاربرد دارد جاوااسکریپت است. برخلاف تصور عموم، این زبان هیچ ارتباطی با جاوا ندارد. با استفاده از جاوااسکریپت می‌توان کاری کرد محتوای وب سایت بر اساس چند کلیک کاربر تغییر پیدا کند، به جای این که وب سایت صرفا محتواهایی را به صورت ساده و استاتیک نمایش بدهد. اما داده های دریافت شده از کاربر نمی‌توانند همانجا پروسس شوند. پس به استفاده از یک زبان طراحی سایت دیگر هم نیاز خواهد بود.

زبان طراحی سایت

 

با استفاده از جاوااسکریپ داده ها از کاربر دریافت شده و به سرور ارسال می‌شود. در سمت سرور از زبانی دیگر به منظور پردازش استفاده شده و داده ها مجددا به سمت وب سایت بازگردانده می‌شوند. به همین دلیل زبان طراحی سایت را به دو بخش فرانت اِند و بک اِند تقسیم می‌کنند. برخلاف زبان طراحی سایت فرانت اِند که تنها جاوااسکریپ است،‌ در بخش بک اِند گزینه های بیشتری وجود دارد. در این قسمت می‌توان از زبان طراحی سایت پی اچ پی، جاوا، پایتون و چند مورد دیگر استفاده کرد. درست به همین دلیل در طراحی سایت دو دسته نیروی کار استخدام می‌شوند؛ یک بخش در قسمت فرانت اند کار کرده و طراحی وب سایت و انجام کارهای مربوط به ظاهر آن را عهده‌دار است، اما در بخشی دیگر برنامه نویس ها حضور دارند. کار آ‌ن‌ها مربوط به اعمالی همچون دیتابیس و دیگر موارد بوده و ابزارها و قابلیت های وب سایت توسط آن‌ها توسعه پیدا می‌کنند.

زبان طراحی سایت

 

شرکت اولین دیتا در پروژه های خود از زبان طراحی سایت پی اچ پی استفاده می‌کند که زبانی فوق العاده قدرتمند بوده و توسط توسعه دهندگان بسیار قوی‌ای پشتیبانی می‌شود. بیشتر وب سایت های دنیا با استفاده از پی اچ پی توسعه پیدا کرده و به همین دلیل استفاده از آن دست مدیر وب سایت و همچنین برنامه نویس را بیشتر باز می‌گذارد.

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#طراحی_سایت
#برنامه_نویسی
#زبان_های_برنامه_نویسی
#جاوااسکریپت
#اچ_تی_ام_ال
#php





:: برچسب‌ها: تولید سایت درافغانسان , تولید اپلیکیشن در افغانستان , تولید استارتاپ درافغانستان , تولید CRM در افغاستان , تولید گیم درافغانستان , زیانهای برنامه نویسی , جاوااسکریپت ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: