بهترين ارزهای ديجيتال در سال 2021 (بخش اول)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

 به معنای واقعی، صدها ارز دیجیتالی در جهان وجود دارد که می ‌توان آن ‌ها را خرید، استخراج کرد یا با آن‌ ها به تجارت پرداخت. ما در این مطلب 10 مورد از انواع ارز دیجیتال معتبر و ارزشمند را به شما معرفی خواهیم کرد. به ‌این ‌ترتیب با اطلاعاتی که به دست خواهید آورد می‌توانید با دید روشن‌تر و آگاهانه‌تر روی این ارزها سرمایه‌گذاری کنید.

ارز دیجیتال

 

بیت کوین، پادشاه زمین کریپتو
ممکن است بیت کوین مانند برخی از رقبای خود مانند اتریوم از نظر فن آوری چندان پیشرفته نباشد. اما از یک مزیت بسیار مهم بهره می‌برد و آن شناخته شده بودن است. جالب است بدانید که هنوز هم با وجود این‌که صدها ارز دیجیتالی در جهان وجود دارد، اما به دلیل همین موضوع شناخته شده بودن بیت کوین، حجم بسیار بالایی از معاملات ارزهای دیجیتالی مربوط به بیت کوین می‌شود.
به ‌جز شناخته شده بودن بیت کوین، مسائلی نظیر سادگی تبدیل آن به ارزهای فیات FIAT یا قدرت بالای آن در نقد شوندگی جزو مسائلی است که باعث می‌شود ارزش بیت کوین همچنان در مسیر صعودی باشد.

بیت کوین

 

1. لايت كوين Litecoin
گرچه هنوز فاصله ارزشمندی لایت کوین از بیت کوین زیاد است، اما لایت کوین (litecoin) همیشه یکی از انواع ارز دیجیتال معتبر در جهان بوده است و تلاش می‌کند اگر به بیت کوین نمی‌رسد، حداقل به آن نزدیک شود.
Litecoin مبتنی بر فناوری بیت کوین است. اما توسط افراد مختلفی اجرا می‌شود که دائماً آن را با جدیدترین فناوری ارتقا می‌دهند تا به‌سرعت و اجرای بهتر آن کمک کنند.
ارز ديجيتال لايتكوين در اکتوبر سال 2011 بود كه توسط چارلي لی يكي از كارمندان سابق شركت گوگل منتشر شد. اين رمز ارز شاخه‌اي كوچک ‌تر از بيت كوين بود كه توانست در زمانی چون توليد بلاكی كوچكتر، افزايش ميزانی از كوين ‌ها و حتي يك الگويتم مبتني بر اسكريپ تفاوت‌هايی را ارائه دهد. اكنون لايت كوين جزء بهترين ارز ديجيتال براي سرمايه ‌گذاری محسوب می ‌شود و سرمايه بازاری در حدود 4.624.544.555 دالر دارد.

لایت کوین

 

2. بيت كويين (btc)
در آگوست سال 2008، بود كه اسم دامين bitcoin.org ثبت شد. در همان سال بود كه مقاله ‌ای هم تحت عنوان “بيت‌كوين: يک سيستم نقدی الكترونيكی همتا به همتا ” به چاپ رسيد. البته ايده پيدايش اين رمز ارز به سال 2004 بر مي ‌گردد كه شخصي به نام رايان فوگر ايده ‌ای را درباره ايجاد شبكه پولی غير متمركز را سر مي ‌‍‌پروراند.
ايده ‌ای كه به افراد اين امكان را می ‌داد تا پول شخصي خودشان را داشته باشند. درواقع بيت كوين يک نوع ارز ديجيتال است كه به كمک آن مى ‌توانيد به هر نقطه‌اى از جهان كه تمايل داريد پول بفرستيد. يا از آن براى خريد كالا و خدماتى كه نياز داريد استفاده كنيد.

بیت کویین

 

دو ويژگى مهم اين بيت كوين عبارت است از يكى غير‌ متمركز بودن هست و ديگرى در امان ماندن از چاپ مجدد اسكناس؛ كه دستاورد شگرفی در مقابل پول‌ هاى سنتى امروزى به حساب می ‌آيد و مسير را براى شكل جديدی از يک نظام اقتصادى و سرمايه‌ گذارى مالی جديد ايجاد ‌كرده است. به وسيله اين ارز ديجيتال مى ‌توانيد انتقالات ارزى‌ را به نحو احسن انجام دهيد و حتى از فروشگاه‌ هاى آنلاين كه قابليت خريد با بيت كوين را دارند نيز سفارش دهيد.
بيت كوين رتبه اول را در بين ارزهای ديجيتال دارد و ميزان سرمايه بازار اين ارز در بين ساير ارزهای ديجيتال جديد چيزي حدود 181.122.217.144 دالر محاسبه شده است و به همين دليل است كه هم جزء بهترين ارز ديجيتال ارزان و هم جزء بهترين ارز ديجيتال براي سرمايه‌گذاری اند.

بیت کوین

 

3. اتریوم Ethereum
اين رمز ارز توسط ويتاليک بوچرين در 30 جولاي 2015 راه اندازي شد. وي از برنامه نويسان مجله بيت كوين بود و در سال 2013 بود كه وايت پيپر توصيف رمز ارز ديجيتال اتريوم را منتشر كرد.
اتريوم از سال 2016 به بعد به دو بلاک چين متفاوت تقسيم شد كه ورژن جديد اين رمز ارز با نام اتريوم و ورژن قديمي آن تحت عنوان اتريوم كلاسيک به كارش ادامه داد. بازار اتريوم يكی ديگر از بازارهای مهم سرمايه‌ گذاری است تا الان چيزي حدود 20.415.489.154 دالر است. به همين خاطر است كه در اين فهرست در رده دوم بهترين ارزهای ديجيتال فهرست ما قرار می ‌گيرد.

اتریوم

 

لایت کوین و اتریوم سرسخت ‌ترین رقبای بیت کوین هستند. هر دوی این Cryptocoin ها معاملات ارزان ‌تر و سریع‌ تری نسبت به بیت کوین دارند و بسیاری از دستگاه ‌های خودپرداز بیت کوین نیز از آن‌ ها پشتیبانی می‌کنند.
اتریوم از نظر فن ‌آوری یکی از قدرتمندترین ارزهای دیجیتالی جهان است. به همین دلیل شرکت‌ های معتبری همچون مایکروسافت بسیار علاقه‌ مند هستند که از میان انواع ارز دیجیتال موجود در جهان، با اتریوم کار کنند.

اتریوم

 

4. دش Dash
Dash دش یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی جهان است که از نظر ارزشمندی با بیت کوین، لایت کوین و اتریوم فاصله بسیاری دارد. اما از آن جهت که از ابتدای کار هدفش وارد کردن طبقه متوسط جوامع به بازار ارزهای دیجیتال بود، توانست محبوبیت زیادی به دست آورد و آن را حفظ کند.

​dash

 

5. مونرو Monero
Monero مونرو یکی از ارزهای دیجیتال جدید و با ارزشی است که البته کار کردن با آن بسیار دشوار است. هدف از طراحی دشوار آن حفظ حریم خصوصی افرادی بوده است که از آن استفاده می ‌کنند. به‌هرحال ممکن است این ارز دیجیتالی خیلی محبوب و پرطرفدار نباشد، اما ارزشمند و خوش آتیه است.
مونرو در واقع يک ارز ديجيتال منبع باز است كه در اپریل سال 2014 ايجاد شد، مونرو بر عدم تمركز، قابليت معاوضه و همچنين حفظ حريم خصوصى افراد در تلاش است. مونرو از يك دفتر كل عمومي استفاده می ‌كند به اين معني كه هركسي اين توانايي را دارد كه بتوانند تراكنش‌ ها را پخش يا ارسال كند. ميزان سرمايه مونرو چيزي حدود 1.382..441.567 دالر است.

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

 

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#ارز_دیجیتال
#بیت_کوین
#لایت_کوین
#اتریوم
#دش
#مونرو





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , اولین دیتا , ارز دیجیتال , بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: