بهترین استارتاپ های جهان – Tesla (بخش دوم)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

محصول بعدی تسلا که برای ورود جدی به بازار تجاری آماده می‌شد، Model S نام داشت. نمونه‌های اولیه‌ی این موتر سدان در مارچ ۲۰۰۹ رونمایی شد. موتری با ۵۱۸ اسب‌بخار قدرت و قیمت پایه‌ی ۷۶ هزار دالر که در صورت موفقیت، مسیر تسلا را برای تبدیل شدن به انتخاب اول خریداران، هموار می‌کرد. از رخدادهای مهم آن سال می‌توان به ورود Daimler AG به جمع سرمایه‌گذاران تسلا اشاره کرد. به‌هرحال بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ به تسلا موتورز هم فشار وارد کرده بود و آن‌ها به‌دنبال سرمایه‌‌ی جدید برای رهایی بودند. دایملر با پرداخت ۵۰ میلیون دالر و تصاحب ۱۰ درصد از سهام تسلا موتورز، بسیاری از چالش‌های مالی را برطرف کرد.

tesla

دوران شهرت
تسلا توانست با رودستر رقیبی جدی برای سوپر اسپرت ها تولید کند. با این تفاوت که این موتر به جای موتور باطری دارد. همین کافی بود که این شرکت بیش از پیش رسانه ای شود و شهرتی کاملا جهانی پیدا کند. نتیجه آن شد که یک سال پس از آن، در جون سال ۲۰۰۹ از وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا وامی 2.5 میلیون دالری دریافت کرد. این بودجه، در واقع حمایتی بود از جانب دولت آمریکا برای توسعه تکنالوژی های مدرن و پیشرفته. در کنار حمایت دولت امریکا، تسلا در این دوران رشد چشمگیری داشت. علت رشد سهام شرکت موترسازی تسلا به چند دلیل عمده برمی گردد. اول آنکه موترهای الکتریکی به شکل قابل توجهی محبوب تر شدند. پس از آن بهبود عمر باتری ها بود و در نهایت تقاضای رو به رشد مردم برای خرید این نوع موترها. در چنین شرایطی فرصت آن شد که موتر تسلا مدل اس عرضه شود.

tesla

پس از تولید رودستر اولین موتر سدان خانوادگی این موترساز آمریکایی عرضه شود. مدل s تمام مشخصات یک موتر سدان خوب و کاربردی را دارد. این محصول شتاب اولیه ی بسیار خوبی دارد، طراحیِ ظاهری زیبا و بروز بر آن نقش بسته و در نهایت با هر بار شارژ می تواند ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند. جدا از این ارقام، به مسئله با اهمیت تری باید توجه داشت و آن قیمت گذاری محصولات تسلا است. تسلا در نظر دارد هزینه تمام شده موترهایش را هرچه بیشتر پایین بیاورد تا آنها با قیمت به صرفه تر و اقتصادی تری عرضه شوند. نمونه کامل آن با بررسی تسلا رودستر و مدل s کاملا آشکار می شود. رودستر قیمت پایه ۱۱۰ هزار دالری دارد در حالیکه تسلا مدل اس قیمت اش به نیمی از آن می رسد: یعنی ۵۸ هزار دالر. این روند چند سال پس از آن یعنی در سال 2017 با شدت بیشتری پیش می رود. این بار تسلا محصول جدید خود یعنی تسلا مدل 3 را عرضه می کند که باز هم شاهد افت قیمت ۵۰ درصدی در آن هستیم.

تسلا

هم قدرت نمایی
اکنون نوبت به تسلا مدل ایکس می رسد. این موتر برقی، اولین محصول چهار در شاسی بلند شرکت تسلا موتورز است. (CUV  یا بهتر بگوییم کراس اوور). مدل ایکس به مراتب تسلایی بسیار کامل تر است. از امکانات و قرار گیری در سگمنت لوکس گرفته تا عملکرد فنیِ بسیار چشم گیر و تاثیرگذار.

تسلا

سیستم اتوپایلت
از دیگر ویژگی های مهم موترهای شرکت تسلا، رانندگی خودکار یا همان اتوپایلت است. البته حتماً اخبار تصادفات مدل های مختلف محصولات تسلا که در تعداد زیادی از آنها جان راننده نیز از وی گرفته شده به گوشتان خورده است. این اخبار به این دلیل بسیار رسانه ای شده اند که تصادف در حالت اتوپایلت اتفاق افتاده است. با این وجود تسلا ادعا می کند که قابلیت رانندگی خودکار می تواند احتمال تصادف را تا حد بسیار زیادی در سطح جهان کاهش دهد. تسلا برای گسترش سیستم رانندگی خودکار فعالیت های زیادی انجام داده و برنامه های بزرگتری را نیز برای آینده خود دارد.

tesla motors

جدید ترین محصول تسلا
از جدیدترین محصولات تسلا در خانواده‌ی موتر می‌توان به وانت خبرساز تسلا سایبرتراک اشاره کرد که رویداد رونمایی قابل‌توجهی هم داشت. ایلان ماسک در رویدادی در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۹ از وانت جدید شرکتش رونمایی کرد که در سال ۲۰۲۱ به تولید انبوه خواهد رسید. او پنج روز پس از رونمایی در توییتی ادعا کرد که ۲۵۰ هزار پیش‌سفارش برای تسلا سایبرتراک ثبت شده است، اگرچه پیش‌سفارش این موتر هزینه‌ی ناچیز ۱۰۰ دالری داشت و مشتریان هر زمان می‌توانند پرداختی خود را پس بگیرند. نکته‌ی جالب‌توجه اینکه ماسک ادعا کرد شیشه‌های سایبرتراک نشکن هستند، اما در همان مراسم رونمایی و پس از برخورد توپ فلزی، هر دو شیشه شکستند.

Tesla

برند تسلا امروز باوجود تمام چالش‌های گاه‌ و بی‌گاهی که مدیر عاملش، ایلان ماسک، ایجاد می‌کند، وضعیت رو به‌ رشدی در بازار دارد. آخرین آمار، دارایی ‌های تحت تملک شرکت را 618/6 میلیارد دالر عنوان می‌کنند. درآمد شرکت در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۴/۵ میلیارد دالر بود، اما سود خالص شرکت در سال ۲۰۱۹، منفی ۸۶۲ میلیون دالر اعلام شد. در‌حال‌حاضر رابین دنهولم به ‌عنوان رئیس هیئت ‌مدیره‌ی تسلا فعالیت می‌کند که در نوامبر ۲۰۱۸ جایگزین ماسک شد.

صفحه قبل

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#تسلا
#tesla
#استارتاپ





:: برچسب‌ها: طراحی سایت درافغانستان , طراحی اپلیکیشن درافغانستان , طراحی گیم درافغانستان , اولین دیتا , طراحی نرم افزاردرافغانستان , تولیدcrmدرافغانستان , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: