فیسبوک facebook
نوشته شده توسط : اولین دیتا

 خیلی از ما بخش مهمی از زمان روزانه خود را در فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی می گذرانیم و در این فضا زندگی می کنیم، شاد و غمگین می شویم، به کارهای روزمره خود می پردازیم و در دنیای سرگرمی و اخبار غوطه ور شده و از دریچه صفحات روشن گوشی خود در دنیای پرهیاهو به گشت و گذار می پردازیم.
فیس بوک بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی است، در این شبکه اجتماعی ارتباط و اشتراک گذاری اطلاعات مختلف، از جمله تصاویر،ویدیوها، متن و خبرها امکان پذیر است.

فیسبوک

 

فیس‌بوک (Facebook) یک سایت اجتماعی است که توسط سازنده جوان خود مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) در چهارم فبروری سال 2004 راه اندازی شد.این سایت هم اکنون از نظر تعداد کاربر، عضو و نیز از نظر کارشناسان، در زمینه سایت های اجتماعی، برتر از مای اسپیس و امثال آن و در حقیقت در زمینه کاری خود، سایت شماره 1 جهان محسوب می شود.

مارک زاکربرگ

 

“مارک زاکربرگ” سایت فیس‌بوک را از اتاق خود در دانشگاه هاروارد آمریکا طراحی کرد و در تاریخ 4 فبروری 2004 آن را به عنوان یک وب سایت اجتماعی مخصوص محصلان هاروارد راه اندازی کرد. اما سایت او فراتر از محدوده یک پوهنتون و محصلان آن، خیلی سریع مورد توجه قرار گرفت و چنان محبوب شد که تا آخر هفته دوم راه اندازی آن، بیش از نیمی از محصلان هاروارد درآن نام نویسی کرده بودند و از آن به عنوان راهی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند و در کوتاه مدت، میلیونها نفر در همان چند ماه نخست، به عضویت آن در آمدند و یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده، وسیع و با نفوذ و تأثیر گذار را بنیان نهادند.

فیسبوک

 

پس از موفقیت چشمگیر فیس‌بوک، زاکربرگ تصمیم گرفت کارش را گسترش دهد. بنابراین او در این راه از هم اتاقی خود “داستین موسکوویتز” Dustin Moskovitzهم کمک گرفت. آن دو ابتدا سایت را برای پوهنتون های استانفوردStanford، کلمبیا Columbiaو ییل Yale راه اندازی کردند و سپس چندین پوهنتون دیگر در ایالت بوستون آمریکا را نیز به این سایت مجهز کردند. تا آغاز تابستان همان سال، فیس‌بوک توسط هزاران نفر در بیش از 45 پوهنتون آمریکا استفاده می شد. در همان موقع زاکربرگ به همراه چند نفر از دوستان خود که او را در اداره سایت کمک می کردند، به پالو آلتو کالیفرنیا رفت و در آنجا خانه ای کوچک اداره کرد. این خانه اولین محل کار رسمی آن هابود. رفتن زاکربرگ به کالیفرنیا، مقدمه آشنایی او با اولین سرمایه گذارفیس‌بوک یعنی پیتر تیلPeter Thiel بود.

شبکه اجتماعی فیسبوک

 

فیس بوک ارتباطات آنلاین بسیاری از افراد استفاده کننده از اینترنت را تغيير داده است. همچنان که عضویت در این شبکه بزرگ اجتماعی رو به افزایش است، اشتراک گذاری اطلاعات شما نیز راحت تر شده است. در حال حاضر سایت ها و ابزار آنلاین مختلفی با استفاده از خدمات فیس بوک امکانات بیشتری را برای کاربران به ارمغان آورده اند.

facebook

 

ویژگی های کلیدی فیسبوک

  • با فیس بوک همانند قسمت لایو اینستاگرام می توانید ویدیو خود را زنده پخش  کنید.
  • در فیس بوک می توانید فیلم  و عکس های دلخواه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • فیسبوک به عنوان یک سیستم تایید هویت جهانی استفاده می شود.
  • شبکه فیس بوک دارای گزینه های کسب درآمد است.
  • فیس بوک به سایر شرکت ها این اجازه را می دهد که در فیسبوک به بازار یابی برای شرکت و یا محصول خود بپردازند.
  • قابلیت ارسال پست های شخصی در مورد وضعیت تخصصی خود.
  • جلوگیری از پخش محتویات ناسالم و فیلتر شدن محتویات بد.
  • امکان تشکیل گروه.

 

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#شبکه_های_اجتماعی
#فیسبوک
#Facebook





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا , شبکه های اجتماعی , انواع شبکه های اجتماعی , فیسبوک ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: