پینترست
نوشته شده توسط : اولین دیتا

 پینترست یک شبکه اجتماعی است که بر پایه اشتراک گذاری و تبادل تصاویر بین کاربران پایه‌‎ریزی شده است. مبنای کار پینترست این است که یک تخته به شما به عنوان کاربر خود تحویل می‌دهد؛ به این معنا که وقتی شما در این شبکه ثبت نام می‌کنید به شما یک تخته (بورد) داده می‌شود که می‌توانید تصاویر مورد علاقه خودتان را با پونز (پین) به این تخته بچسبانید.
پینترست این امکان و اجازه را به کاربر خودش می‌دهد که به تعداد نامحدودی از تصاویر دسترسی داشته باشد و هر تصویری که تمایل داشت را دانلود و از آن استفاده کند. همچنین می‌توانید تصاویر جذاب و زیبایی که دارید را در این شبکه اجتماعی قرار دهید تا سایر کاربران هم از آن استفاده کنند و لذت ببرند.

پینترست

پینترست چیست ؛ یک موتور جستجو؟
اگر بخواهیم یک تعریف خیلی ساده در رابطه با پینترست ارائه دهیم، باید بگوییم که نوعی موتور جستجو مانند گوگل است. تفاوت این شبکه اجتماعی با گوگل آن است که نتایج خود را به صورت تصویر در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورتی که یک کسب و کار دارید و می‌خواهید مشتریان خود را افزایش دهید، یکی از بهترین راه‌های استفاده از شبکه اجتماعی Pinterest است. کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خودتان را در این موتور جستجو وارد کنید تا دنیایی از تصاویر را در اختیار شما قرار دهد. وقتی روی تصویر مورد نظرتان کلیک کنید، آن تصویر با سایز بزرگ نمایش داده می‌شود و علاوه بر آن می‌توانید چند تصویر دیگر را هم که با آن تصویر ارتباط مفهومی دارند مشاهده کنید.

پینترست

 

پینترست؛ یک ماشین مخصوص خلق ایده
برای سوال پینترست چیست می‌توان پاسخ‌های متنوع و متفاوتی ارائه کرد. یکی از این پاسخ‌ها آن است که این شبکه اجتماعی یک ماشین مهم و عالی برای خلق ایده‌های جذاب و طلایی است. فرض کنید که یک خانوم خانه‌دار می‌خواهد برای اعضای خانواده خود یک کیک خوشمزه و زیبا بپزد. او می‌تواند با جستجو در ماشین خلق ایده پینترست با کلی تصویر زیبا از کیک روبرو شود و به این صورت ایده بگیرد.
همچنین فرض کنید که یک مدیر یا کارمند می‌خواهد اتاق کار خودش را تزیین کند ولی هیچ ایده‌ای ندارد. با یک جستجوی ساده می‌توان کلی ایده جذاب و درجه یک در این شبکه اجتماعی پیدا کرد. جالب است که هر چقدر هم که یک شخص سخت‌گیر باشد این قدر تصاویر موجود در پینترست زیاد است که می‌توان خیلی راحت از دل آن‌ها یک تصویر ناب پیدا کرد. در ادامه به یک تاریخچه مختصر در مورد شکل‌گیری و ایجاد این شبکه اجتماعی پرطرفدار می‌پردازیم:

پینترست

 

تاریخچه به وجود آمدن پینترست
این شبکه اجتماعی ابتدا در سال 2009 توسط بن سیلبرمن راه اندازی شد. بن سیلبرمن و دوستانش سال 2009 را به برنامه نویسی و توسعه پینترست اختصاص دادند. نسخه آمایشی این برنامه در سال 2010 در اختیار عموم کاربران قرار گرفت. سال 2011 بود که یک مجله معروف به نام تایم، ینترست را به عنوان یکی از 50 وب‌‎سایت برتر سال 2011 معرفی کرد و این اتفاق باعث شد که همه جامعه از هم بپرسند که پینترست چیست ! خیلی از کاربران تمایل داشتند که با ماهیت و عملکرد این شبکه اجتماعی آشنا شوند و همین سوال موجب شد که سیل کاربران به سمت این شبکه جاری شود.

پینترست

 

در همان سال 2011 بود که پینترست به 11 میلیون بازدید در هفته رسید و به عنوان یکی از 10 شبکه اجتماعی برتر جهان معرفی شد. در حال حاضر هم کاربران گوشی هوشمند (اندروید و آی.اُ.اس) و هم کاربران دسکتاپ می‌توانند از پینترست استفاده کنند و در آن به شهرت، محبوبیت و درآمد برسند. سرمایه‌گذاری اولیه برای راه اندازی این شبکه اجتماعی 27 میلیون دالر اعلام می‌شود که واقعاً بالا است.

پینترست

 

پینترست چطور کار می کند؟
شروع کار با شبکه اجتماعی پینترست با این ثبت نام در آن شروع می شود. شما بعد از ورود به سایت و یا اجرای نرم افزار با صفحه ساخت اکانت مواجه می شوید. اگر بر روی گزینه لاگین با اکانت گوگل یا اکانت فیسبوک کلیک نمایید مستقیما به صفحه اصلی پینترست منتقل خواهید شد. همچنین می توانید از ایمیل و پسورد دلخواه خودتان استفاده کنید در این صورت باید ایمیلی که هنگام ثبت نام وارد کرده اید را وریفای نمایید. در هنگام ساختن اکانت می توانید اکانت تجاری یا همان business را انتخاب کنید. تا به صورت تجاری و برای کسب در آمد از پینترست استفاده کنید. البته ناگفته نماند اگر اکانت معمولی بسازید بعدا در قسمت ویرایش اطلاعات کاربری می توانید به اکانت تجاری تغییر دهید.

پینترست

 

تفاوت پینترست با اینستاگرام
از آنجایی که اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه‌های اجتماعی تصویر محور است، پینترست را با آن مقایسه می‌کنیم.
ـ پینترست هیچ محدودیتی برای تصاویر قائل نشده به طوری که می‌توانید تصاویر در هر سایز و اندازه و با هر کیفیتی را پین کنید. لازم نیست حتما تصاویر مربع کامل یا مستطیل باشند. اینجا مکانی برای پین کردن تصاویر بزرگ یا اینفوگرافیک‌های طولانی است.
ـ محتوای مورد نظر را می‌توانید هم از دستگاه‌تان ارسال کنید و هم مستقیما از اینترنت پین کنید و هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد.
ـ هر پین را می‌توان به هر وب سایت یا وبلاگی پین کرد، این موضوع می‌تواند برای آنهایی که دنبال بک لینک رایگان هستند، جالب توجه باشد.
ـ از پینترست می‌توانید برای تبلیغات استفاده کنید و هر کالا یا خدماتی دارید را به کاربران معرفی کنید. اینجا بدون پرداخت هزینه می‌توانید هر چیزی را می‌خواهید تبلیغ کنید.
ـ هیچ محدودیتی برای اشتراک گذاری محتوای موجود در پینترست وجود ندارد و تقریبا با هر شبکه اجتماعی در تعامل است و آنهایی که در لیست تعامل وجود ندارند، هم از طریق لینک قابل اشتراک گذاری هستند.

 

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#شبکه_های_اجتماعی
#پینترست
#Pinterest





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: