انواع شبکه های اجتماعی
نوشته شده توسط : اولین دیتا

 انواع شبکه های اجتماعی موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. شبکه های اجتماعی انواع مختلفی دارند که هرکدام نیز کارایی به خصوصی دارند. وقتی نام شبکه های اجتماعی می آید، همه ما فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام و … در ذهنمان می آید؛ اما در این مقاله انواع شبکه های اجتماعی را معرفی می کنیم و ۷ نوع از آن را می گوییم. شبکه های اجتماعی بسیار برای گوگل اهمیت دارد.

شبکه های اجتماعی

 

۱- شبکه های اجتماعی کامل
سایت های شبکه های اجتماعی یکی از انواع شبکه های اجتماعی است که از معروف ترین آن ها میتوان فیسبوک، توییتر و لینکدین را نام برد. این پلتفرم ها به ما کمک می کنند که با دوستان و آشنایان، افراد مختلف و حتی برندها بتوان ارتباط برقرار کرد.
در این نوع شبکه های اجتماعی می توان لحظات مختلف خود را با دیگران به اشتراک گذاشت، عکس و فیلم و سایر رسانه ها را بارگذاری کرد، گروه ایجاد کرد و در گروه های مختلف به بحث و گفتگو پرداخت. فیسبوک خالق این نوع شبکه اجتماعی است. آیا امکان دارد بحث شبکه های اجتماعی شود و از فیسبوک حرفی نزد؟ اما امروزه لیست انواع شبکه های مجازی بسیار زیاد است و برندها می توانند با توجه به نیاز خود شبکه اجتماعی مناسب خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال برندهای خارجی که به دنبال قشر جوان هستند، شبکه های اجتماعی که توسط جوانان بیشتر استفاده می شود مانند اسنپ چت را انتخاب می کنند.

شبکه های اجتماعی کامل

 

۲-شبکه های اجتماعی بررسی
احتمالا تا به الان این اتفاق برای شما افتاده است که قبل از خرید کالا و یا قبل از سفر به سراغ بررسی ها می روید و جستجو می کنید.
دومین دسته از انواع شبکه های مجازی، شبکه های اجتماعی بررسی است. برخی شبکه های اجتماعی هستند که کاربران در آن می توانند بررسی ها و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال برخی از این شبکه های اجتماعی مختص موضوع خاصی هستند مانند گردشگری و کاربران تجربیات خود را فقط در زمینه سفر و گردشگری به اشتراک می گذارند.
مردم نیز از خواندن تجربیات دیگران لذت می برند و درباره بسیاری از موارد اطمینان پیدا می کنند؛ مثلا در زمینه گردشگری، هنگامی که کاربران تجربیات خود از مکان های تفریحی، هتل ها و … را به اشتراک می گذارند، بیننده اعتماد بیشتری به حرف نویسنده پیدا می کند.

شبکه های اجتماعی بررسی

 

۳- شبکه های اجتماعی تصاویر
شبکه های اجتماعی که مختص تصاویر هستند و به صورت تخصصی در زمینه عکس فعالیت دارند، مورد بعدی از انواع شبکه های اجتماعی است. اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که در این دسته قرار می گیرد و در افغانستان نیز محبوبیت زیادی دارد. شاید با خود بگویید که اینستاگرام که مختص عکس نیست و فیلم هم میتوان در آن قرار داد، همانطور که میدانید اینستاگرام در اصل برای اشتراک گذاری تصاویر است و فیلم را هم در کنار تصویر اضافه کرده است. شبکه های اجتماعی جدیدی نیز در این زمینه راه اندازی شده اند که این نشان دهنده اهمیت و محبوبیت این دسته از شبکه های اجتماعی در بین کاربران است. شبکه های اجتماعی مانند تیک تاک و اسنپ چت در حال رسیدن به محبوبیت زیادی هستند. پینترست نیز یکی از انواع شبکه های مجازی در زمینه تصاویر است که در جهان کاربران زیادی دارد.

شبکه های اجتماعی تصاویر

 

۴- شبکه های اجتماعی ویدئو
نوبت میرسد به شبکه اجتماعی محبوب مردم! مردم از دیدن ویدئو لذت می برند و اکثر افراد ترجیح می دهند به جای خواندن متن، فیلم ببینند. همین موضوع باعث شده است که یوتیوب دومین سایت پربازدید جهان شود و چند میلیارد نفر از آن استفاده کنند.
شبکه های اجتماعی ویدئو جز محبوب ترین شبکه هایی است که میتوان در انواع شبکه های اجتماعی آن را گنجاند. به جرات میتوان گفت یوتیوب کم نظیر است و با اینکه در این زمینه سایت ها و نرم افزارهای زیادی راه اندازی شده اند، اما هیچکدام نتوانستند حتی به یوتیوب نزدیک شوند!

شبکه های اجتماعی ویدیو

 

۵- شبکه های اجتماعی وبلاگی و انجمنی
بعضی اوقات اشتراک گذاری متن و یا رسانه کافی نیست و می خواهید کمی دقیق تر و حرفه ای تر فعالیت کنید. Tumblr و Medium جز محبوب ترین رسانه هایی هستند که در انواع شبکه های اجتماعی میتوان نام برد. این نوع شبکه های اجتماعی معمولا فضای مناسبی برای وبلاگ نویسی و تولید محتوا در اختیار کاربران قرار می دهند.

شبکه های اجتماعی وبلاگی

 

۶- شبکه های اجتماعی بحث و گفتگو
بحث و گفتگو و یا تبادل نظر تقریبا در اکثر شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد، اما در شبکه های اجتماعی بحث و گفتگو که ششمین مورد از انواع شبکه های اجتماعی است، به صورت تخصصی و حرفه ای تر شاهد این موضوع هستیم.  Reddit و Quora جز شبکه هایی هستند که در سراسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار هستند اما متاسفانه هنوز در ایران این نوع شبکه های اجتماعی مرسوم نشده است.
این نوع شبکه های اجتماعی معمولا برای ایجاد یک مکالمه و بحث و تبادل نظر حرفه ای طراحی می شوند. در اینجا کاربران می توانند آزادانه سوالی بپرسند و یا نظری بدهند و به بحث و گفتگو بپردازند.

شبکه های اجتماعی بحث و گفتگو

 

۷- شبکه
های اجتماعی اقتصادی
این نوع شبکه های اجتماعی معمولا امکان خرید و فروش را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. از انواع شبکه های اجتماعی، این نوع اخیرا بسیار زیاد در بین مردم باب شده است و استفاده زیادی از آن می کنند.

 

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#شبکه_های_اجتماعی
#انواع_شبکه_های_اجتماعی
#شبکه_های_اجتماعی_کامل
#شبکه_های_اجتماعی_بررسی
#شبکه_های_اجتماعی_تصاویر
#شبکه_های_اجتماعی_ویدیو
#شبکه_های_اجتماعی_وبلاگی
#شبکه_های_اجتماعی_بحث_و_گفتگو
#شبکه_های_اجتماعی_اقتصادی
#اولین_دیتا





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان,طراحی اپلیکیشن در افغانستان,تولید گیم درافغانستان,تولیداستارتاپ در افغانستان,کسب و کار اینترنتی,اولین دیتا,شبکه های اجتماعی,انواع شبکه های اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: