مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق
نوشته شده توسط : اولین دیتا

با گسترش اینترنت و افزایش سطح سواد در جامعه خیلی از ما به فکر ایجاد یک کسب و کار اینترنتی هستیم تا بتوانیم با کمترین هزینه بیشترین سود را داشته باشیم. اما برای شروع این مسیر به ظاهرساده، تعدادی پیش نیاز لازم داریم. ما موارد لازم را برای شما جمع آوری کرده ایم.

کسب و کار اینترنتی

 

  • شناسایی نیاز و دغدغه مردم جامعه
    در بسیاری از موارد خیلی از ما به دنبال راه اندازی یک کار ساده و بی دغدغه هستیم ولی سوال اصلی اینجاست چقدر این کار بی دغدغه قادر به حل مشکلات مردم است و نیازهای آن ها را برطرف می کند؟
    این مشکلات با توجه به شرایط اقلیمی ، آداب و رسوم و … در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در کشور عربستان یکی از بزرگترین دغدغه ها برای خانم ها، خرید اقلام و وسایل منزل بدون بیرون رفتن است. بنابراین راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در این حوزه با تمام سختی هایی که دارد، می تواند بسیار موفق باشد.
  • کسب و کار اینترنتی

     

 

  • آیا اصلا دغدغه های موجود قابلیت تبدیل شدن به یک کسب و کار اینترنتی را دارند؟
    در بسیاری از موارد ایده مطرح شده  قابلیت تبدیل به یک کسب و کار اینترنتی را ندارد. به عنوان مثال  پخش سبزی آنلاین در کشور پاکستان. سوال اینجاست که چه لزومی دارد در کشوری که همه گوشتخوار هستند سبزی فروخت؟ !!!
    اگرچه اینترنت بستری بسیار قوی و مناسب برای رونق کسب و کار هایی هست که  تا به حال به صورت سنتی رواج داشته اند ولی همیشه خلاقیت به تنهایی  کار ساز نبوده و باید قبل از راه اندازی یک کسب و کار  اینترنتی تمام جوانب کار را سنجید.
  • کسب و کار اینترنتی

     

 

  • برقراری ارتباط با مشتری
    یادمان باشد مشتری همیشه از دوست خود خرید میکند. پس به جای فریاد زدن در اتاق بسته باید به فکر جذب دوست و همراه برای کسب و کار خود باشیم. پیدایش شبکه های اجتماعی  کمک بسیار زیادی به کسب وکارهای مختلف در جهت  برقراری ارتباط  با  مردم و معرفی کسب و کار  به آنها کرده است که در مقالات بعدی راجع به آن صحبت خواهیم کرد. یک کسب و کار اینترنتی نوپا در اوایل بیشتر از هر چیز دیگری به  جذب دوست و همراه نیاز دارد تا مشتری. چه بسا وجود داشته اند کسب وکار هایی نوپا که به علت  انزوا از دور  رقابت خارج شده اند.
  • کسب و کار اینترنتی

     

 

  • پیدا کردن یک روش حمل و نقل مناسب
    بیش از چهل درصد از درآمد یک شرکت معمولا برای حمل و نقل و رساندن محصول به دست مشتری می باشد. حال اگر کسب و کار اینترنتی شما یک خدمات مجازی مثل کتاب الکترونیک یا چیزی شبیه به آن ارائه می دهد پس خوش به حالتان، چون اینترنت هزینه حمل و نقل را برای شما  به صفررسانده است. اما اگر  محصول شما باید در اسرع وقت به دست مشتری برسد، بهتر است بر روی روش حمل و نقل آن تمرکز کنید. حمل و نقل می تواند به شرکت های لجستیکی طرف سوم واگذار شود یا اینکه به صورت بومی توسط خود سازمان انجام شود.
  • کسب و کار اینترنتی

     

 

  • مشخص کردن نحوه  درآمد زایی
    یک کسب و کار اینترنتی موفق معمولا فرمول متفاوتی از دیگران را برای  درامد زایی کسب وکار خود در نظر می گیرد. به عنوان مثال  یک فروشگاه اینترنتی کتاب را در نظر بگیرید که کتاب الکترونیکی خود را به صورت صفحه ای در اختیار کاربران قرار میدهد تا اینکه همه کتاب با هزینه چندین برابر را. یا یک تولیدی لامپ که به جای صرفا فروش لامپ، روشنایی را به عنوان یک خدمت در اختیار جامعه هددف خود میگذارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت بزرگترین تفاوت در نحوه درامد زایی و فرمول آن بین کسب و کارهای اینترنتی مختلف است.

#تولید_و_طراحی_سایت_در_افغانستان
# تولید_و_طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_گیم_در_افغانستان
#تولید_و_طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
# تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#فروشات_اینترنتی
#کسب_و_کار_اینترنتی





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: