اپلیکیشن های محبوب درافغانستان (بخش دوم)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

توییتر (twitter)
میزان استفاده از توییتر نیز در طی سال های اخیر روند صعودی داشته است که سرعت آن در مقایسه با اینستاگرام بیشتر است. تعداد کل کاربران توییتر (طبق گزارش های توئیتر) در افغانستان حدود 205.5 هزار نفر می باشند. زنان 26 درصد و مردان 74 درصد آنان را شامل می‌شوندکه محبوب ترین صفحات توییترافغانستان در سال 2021 مربوط به صفحات زیر میباشد:
1: ارگ ریاست جمهوری (arg_afg@)
2: اشرف غنی احمدزی (ashrafghani@)
3: طلوع نیوز(TOLOnews@)
4: راشدخان (rashidkhan_19@)
5: داکتر عبدالله عبدالله (DrabdullahCE@)
6: امرالله صالح (amrullahsaleh2@)

توییتر

 

واتس آپ (WhatsApp)
این اپ به عنوان یکی از اولین اپلیکیشن‌های موبایل برای ارسال پیام، کار خود را در سال 2009 شروع کرد و به مدت کمی، طرفداران خود را در بازار اپ‌های اینترنتی در افغانستان یافت. امکاناتی همچون ارسال عکس، موسیقی، ویدیو و پیام‌های متنی از مهم‌ترین ویژگی‌های واتس اپ به حساب می‌آید.این اپلیکیشن یکی ازامن ترین اپلیکیشن هایی به شمار می رود که از جایگاه محبوبی بین مردم افغانستان برخورداراست.

واتساپ

 

تلگرام (Telegram)
عمر تلگرام در افغانستان کوتاه بوده اما میزان تاثیر گذاری آن بزرگ است.  این اپ دراین سال ها میان شهروندان افغانستان محبوبیت جدی یافته است. سرعت بالای آن در انتقال فایل ها و تصاویر و امنیت بالای آن، میزان استفاده از تلگرام را در افغانستان افزایش داده است. اکثر شخصیت‌های مطرح سیاسی و فرهنگی و در عین حال شرکت‌های بزرگ و کوچک و خبرگزاری‌ها از تلگرام برای پیام‌رسانی خود استفاده می‌کنند. تلگرام  قادر است در کنار پیام‌های متنی، تصویر، ویدیو و هر فایلی که فکرش را کنید ارسال و دریافت کند.

تلگرام

 

اسکایپ (Skype)
اسکایپ اولین برنامه اینترنتی بود که برای ایجاد ارتباطات وارد افغانستان شد. در آن زمان اینترنت به جز از اینترنت کلپ‌ها در جای دیگر یافت نمی‌شد. شبکه‌های مخابراتی افغانستان، خدمات اینترنتی اندکی  ارائه می‌کردند. شهروندان افغانستان اکثراً با استفاده از اینترنت کلپ‌ها برای دوستان و اعضای خانواده خود در خارج از افغانستان از طریق اسکایپ تماس برقرار می‌کردند.
درست است که اسکایپ یکی از اولین برنامه‌های تماس اینترنتی راحت و ارزان در سراسر دنیا است، اما محبوبیتش با فعالیت واتس‌آپ، تلگرام و پیام رسان فیس‌بوک روز به روز کمتر شده است.

 

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_نرم_افزار_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#تکنالوجی
#شبکه_های_اجتماعی
#اپلیکیشن





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اپلیکیشن , شبکه های اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: