اپلیکیشن های محبوب درافغانستان (بخش اول)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

پیش از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان اینترنتی، تماس‌های تلفنی روش اصلی برای ایجاد ارتباطات میان شهروندان افغانستان به شمار می‌رفت. رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر در حال رشد و گسترش عجیبی هستند که هر فردی را که با اینترنت سر و کار دارد را به سمت خود جلب می‌کنند.

اپلیکیشن

 

بیشترین تماس‌های تلفنی بین تاجران، سیاست مداران، شهروندان عادی در داخل و خارج از افغانستان صورت می‌گرفت. ورود موبایل‌های هوشمند، توسعه اپ‌های اینترنتی و رشد اینترنت در افغانستان باعث شد که اپ‌های اینترنتی جای تماس‌های تلفنی را در افغانستان به صورت چشمگیری بگیرد؛ کاری که به گفته‌ خیلی از شهروندان برای آنان اقتصادی تر تمام می‌شود. در این مقاله ازاولین دیتا قصد داریم تا شما را با یکتعداد از اپلیکیشن های محبوب در بین مردم افغانستان آشنا بسازیم. پس با ما همراه باشید.

اپلیکیشن

فیسبوک (facebook)
در میان شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده در افغانستان، فیسبوک محبوب‌ترین و پرکاربردترین است. در سالهای اخیر و با ظهور شبکه‌های دیگر، مقبولیت فیسبوک دچار نوسان شده است که در کل شاهد کاهش محبوبیت آن هستیم، اما همچنان جایگاه خود را به عنوان محبوب‌ترین شبکه حفظ کرده است.
محبوبیت فیسبوک به گونه‌ای است که در میان توده مردم به مهمترین ابزار برای دریافت اخبار سریع و به‌روز تبدیل شده ‌است. اما گسترش استفاده از شبکه‌های دیگر در سالهای اخیر جایگاه استفاده از فیسبوک را کمی دچار نوسان کرده‌است. دراین اواخر، رسانه هایی غیر از فیسبوک رو به رشد بودند.

فیسبوک

 

اینستاگرام (Instagram)
تعداد کل کاربران اینستاگرام (طبق گزارش های اینستاگرام) در افغانستان حدود 502هزار نفر می باشند که در مقایسه با فیسبوک رقم بسیار پایینی است. زنان 20 درصد و مردان 80 درصد از کاربران را تشکیل می‌دهند. از سال 2017 تا سال 2020 مقبولیت اینستاگرام در کشور افغانستان، رشد تقریبا 7 درصدی داشته است. این رشد از اواخر سال 2019 شدت بیشتری یافته است.
میزان استفاده از اینستاگرام در افغانستان بواسطه هزینه‌بر بودن آن افت چشمگیری داشته‌است. در مقابل فیسبوک و توییتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند.ادامه…

 

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_نرم_افزار_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#تکنالوجی
#شبکه_های_اجتماعی
#اپلیکیشن





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا , اپلیکیشن , تکنالوجی , اپلیکیشن های محبوب درافغانستان , شبکه های اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: