URL چیست؟(بخش اول)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

آیا تا به حال به نوار آدرس بالای صفحات مرورگر وب خود توجه نموده اید؟ این نوار آدرس برای هر صفحه از وب دارای مقدار منحصر به فردی است که به آن URL می گویند. برخی از افراد معتقدند URL مطلب روشنی است و نیاز به توضیحات بیشتر ندارد. به عبارتی آن ها باور دارند همین که شخصی بتواند آدرس سایت (URL) مورد نظر خود را یافته و به آن وارد شود، با معنای آن آشنایی دارد و نیاز به آموزش بیشتر نیست. اما متخصصان و کسانی که اطلاعات بیشتری در حوزه IT دارند، مدام از نکات و جزئیات فراوان URL سخن می گویند و معتقدند می توان درباره این موضوع یک کتاب نوشت. در این مقاله قصد بررسی جزئیات مربوط به URL را داریم و کمی نکات موثر در سئو را بازگو می کنیم. با اولین دیتا همراه باشید .

URL

تعریف URL
اصطلاح URL مخفف عبارت Uniform Resource Locator می باشد. معنای معادل این عبارت روشی هماهنگ و یکپارچه برای تعیین محل منابع در فضای دیجیتال یا نشانی وب نام دارد. منظور از منابع فایل های مختلفی همچون عکس، فیلم، متن ساده، فایل قالب بندی یک سایت (CSS)، یک برنامه (مثلاً php) و … است. اگر فراتر برویم منابع می توانند به پاسخ یک سوال مشخص از یک دیتابس نیز اشاره داشته باشد. URL در حقیقت متنی قابل خواندن برای انسان است که مکان یک منبع را به روی اینترنت مشخص می کند. ضمن اینکه روش دست یابی به این منبع را هم نشان می دهد که به آن پروتکل می گویند .

تعریف URL

بخش های اصلی در ساختار URL چیست؟
1-  پروتکل:-
این بخش روش ارتباط برقرار کردن میان مرورگر و سرور را تعیین می کند. پروتکل قوانین و مقررات مرتبط با رفع خطاها، امنیت، Syntax و … را مشخص می کند. برخی از پروتکل ها عبارتند از HTTP، HTTPS، FTP، Mailto و Telnet. در آدرس مورد بررسی ما پروتکل نشان دهنده راه HTTPS می باشد.

پروتکل

– دامین:-
دامنه در واقع همان آدرس IP است که در هر URL مورد نظر است. این بخش آدرس مقصد کلی کاربر را نشان می دهد. دامنه ها توسط سیستم DNS که مخفف عبارت (Domain Name System) است.به روی یک آدرس IP قرار می گیرند. هر مرورگر برای دستیابی به IP مورد نظر کاربر از یک جستجوگر DNS بهره می جویند.

دامین

3 – دامین سطح بالا:-
دنیای وب برای دسته بندی وبسایت ها از دامین سطح بالا (Top-Level domain) استفاده می کند. برای مثال gov. برای وبسایت های دولتی به کار می رود. وب سایت های آموزشی از edu. در سایت های آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می بینید آدرس مورد نظر ما در حوزه وب سایت های عمومی با .com قرار می گیرد.URL می تواند بخش های فرعی دیگری داشته باشد که برای آدرس دهی فایل ها و منابع مختلف درون سرور مورد استفاده قرار می گیرند. Subdomain یکی از این بخش ها است. برخی وب سایت بخش های مختلفی دارند که آن ها را به کمک subdomain از یکدیگر جدا می سازند.ادامه…

#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#URL_چیست؟





:: برچسب‌ها: طراحی سایت درافغانستان:طراحی گیم درافغانستان:اولین دیتا:طراحی استارتاپ درافغانستان:طراحی اپلیکیشن درافغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: