ویروس کرونا و تحول در کسب و کارهای سنتی
نوشته شده توسط : اولین دیتا

زمانی که تقاضای بازار دچار تحول می‌شود، ظرفیت کسب و کار‌ها به چالش کشیده می‌شود. نتیجه این چالش می‌تواند رشد و باز شدن درهای جدیدی در ارائه خدمات به بازار باشد.
مانند یک بازی شطرنج، زمانی که قواعد بازی یک بازیکن را برنده می‌داند، گاهی تغییر استراتژی می‌تواند بازنده را برنده کند. اگر استراتژی مدیریت بازی (یا کسب و کار) را منعطف بر شرایط بحرانی طراحی کنید، به سادگی می‌توانید به هنگام وقوع چنین شرایطی روند بازی را به نفع خود تغییر دهید.

ویروس کرونا و تحول در کسب و کارهای سنتی

چالش کرونا برای کسب و کار‌ها

شروع پاندمی covid-19 برای کسب و کارها تماما چالش نبود. بسیاری از کسب و کار‌ها توانستند بعد از گذار از یک شوک کوتاه مدت با استفاده از منابعی که پیش از کرونا آماده کرده بودند، در این شرایط ناگوار به کار خود ادامه دهند، و با توجه به کاهش رقبا در برخی موارد موفق تر از پیش نیز عمل کنند.
این کسب و کارها با تحول دیجیتالی آشنا بودند، قواعد آن را پذیرفته بودند و منابع لازم را در کسب و کار خود ایجاد کرده بودند. بسیاری از این کسب و کارها در زمانی پیش از پاندمی کووید با تغییر مدل کسب و کار خود و سرمایه گذاری هدفمند در زیرساخت های تکنالوجی ناخواسته خود را برای این تغییر بزرگ آماده کرده بودند.

ویروس کرونا و تحول در کسب و کارهای سنتی

آن‌هایی که خود را با کسب و کاراینترنتی، استریمینگ ویدیو، ابردیجیتالی و تکنالوجی IoT تطبیق داده بودند، به خوبی می‌دانستند که این ریسک مالی ارزش دارد.
فروشندگان و بانک‌هایی که مدل های E-Commerce یا تجارت آنلاین را در فرایند های خود تعبیه کرده بودند، پوهنتون ها و معلمانی که از ظرفیت های استریمینگ ویدیو و لایو استریمینگ استفاده می‌کردند،رستورانت ها و کافه هایی که اهمیت استفاده از پلتفرم های سفارش آنلاین را درک کرده بودندو بسیاری کسب و کارهای آنلاین دیگر که به هر نحوی بخشی از فرایند ها و زیرساخت بیزنس خود را به صورت آنلاین پیش می‌بردند، در دوران پاندمی از دیگران جلو بودند.

ویروس کرونا و تحول در کسب و کارهای سنتی

به دنبال پیشرفت هوشمند باشیم

کنار آمدن با چالش های این ویروس ساده نیست. ویروس کرونا بسیاری از کسب وکار‌ها را به مرز ورشکستگی رساند و بسیاری به طور کلی بیزنس خود را رخصت کردند. زمانی که دنیا درگیر یک پاندمی است، پیش بینی اتفاقات مشکل است.
روزهایی که فکر می‌کنیم وضع رو به بهتر شدن است، آرامش پیش از طوفان است. طبق گفته‌های متخصصین و راهنمایی های موجود درمورد پاندمی ویروس کرونا، به نظر می‌رسد که با تبدیل این ویروس، در واقع ما با یک بیماری Endemic یا دوره ای رو به رو هستیم.
به این معنا که کسب وکار‌ها باید توانایی مقابله با موج هایی غیر قابل پیش بینی را داشته باشند. شاید این موج در زمستان باشد، شاید در تابستان… استراتژی های منعطف کسب و کار و استفاده هوشمند از تمامی ابزار های هوشمند باید به نحوی باشد که کسب و کار در مقابل موج این ویروس پایدار بماند.

ویروس کرونا و تحول در کسب و کارهای سنتی

اهمیت استراتژی در طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت کسب و کار

گرایش کسب وکار به سمت دنیای دیجیتال و استفاده از امکانات آن نباید بی استراتژی انجام شود. این مطلب را بارها به تاکید گفته ایم: برنامه ریزی طراحی سایت آنلاین مانند پی‌ریزی یک ساختمان است.
پیش از شروع ساخت بنا، برنامه ریزی مالی، تامین منابع، برنامه ریزی ساخت با توجه به شرایط اقلیمی و فصلی و همچنین استراتژی بهره برداری از آن به اندازه وارد ساخت و ساز شدن مهم است.
طراحی اپلیکیشن یا وب سایت کسب و کار شما نیز چنین شرایطی را نیاز دارد.ادامه…

 

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#کسب_و_کار_اینترنتی
#ویروس_کرونا
#covid19
#طراحی_سایت
#طراحی_اپلیکیشن





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا , ویروس کرونا , covid19 ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: