بهترین مشخصات یک کامپیوترگیمینگ
نوشته شده توسط : اولین دیتا

پردازنده مرکزی (CPU)

پردازنده مرکزی کامپیوتر (CPU) به مثابه مغز کامپیوتر عمل می‌کند. پردازنده مرکزی در واقع آن بخش از کامپیوتر است که اقدامات، محاسبات و اجرای برنامه‌ها را بر عهده دارد. پردازنده جزو مهم‌ترین قطعات یک سیستم گیمینگ است که عملکرد کلی سیستم را تعیین می‌کند. شما بایستی با توجه به بودجه و مهم‌تر از همه پلتفرم انتخابی خود یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید. پردازنده‌های نسل نهم اینتل و در راس آن‌ها مدل Core i5-9400F یکی از بهترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی یک کامپیوتر گیمینگ میان رده به شمار می‌روند. این پردازنده ذکرشده دارای ۶ هسته و ۶ رشته پردازشی با فرکانس پایه ۲٫۹ گیگاهرتز و فرکانس بوست ۴٫۱ گیگاهرتز است .

کارت گرافیک (GPU)

واحد پردازش گرافیک یا همان GPU ‌عنوان ابزاری است که برای رندر گرفتن (پردازش و خروجی گرفتن) تصاویر در سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. این قطعه حیاتی‌ترین سخت افزار برای تجربه با کیفیت بصری از گیم است. در هنگام خرید کارت گرافیک و مانیتور به سری چیپست‌ها و تکنالوجی‌های منتسب به سازنده آن، یعنی FreeSync و G-Sync، دقت کنید تا بتوانید از جنبه بصری سیستم خود، حداکثر بهره ممکن را ببرید.

هارد دیسک (HDD)

Hard Disk Drive یا به اختصار HDD یک حافظه دائمی است که برای ذخیره کردن داده‌های مورد پردازش کامپیوتر مورد استفاده قرار میگیرد. این حافظه به طور دیجیتالی رمزنگاری شده و اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند. با داشتن یک حافظه SSD با ۲۵۰ جیبی حافظه، یک هارد دیسک پرسرعت یک ترابایت برای شما کفایت خواهد کرد. با توجه به موجودی بازار هارد دیسک اینترنال آبی وسترن دیجیتال با ظرفیت ۱ ترابایت بهترین گزینه برای یک سیستم میان رده است .

سیستم خنک کننده (Cooling)

تاثیر گذارترین عامل در فرسودگی قطعات گرما است؛ از این جهت برای سیستمی که قرار است پردازش‌های سنگین مثل اجرای بازی انجام دهد، داشتن یک سیستم خنک کننده مناسب امری ضروری است. با توجه به تنوع سیستم‌های کولینگ (مدار بسته‌ی آبی، هوایی، مدار بسته‌ی آبی) گستره انتخاب در این مورد زیاد است. اما به صرفه‌ترین و حداقلی‌ترین سیستم، قرار دادن دو فن ورودی هوایی و یک فن خروجی هوایی برای ایجاد فشار هوای مثبت درون کیس است .

چطور توان خروجی کامپیوتر را محاسبه کرد؟

برای یک کامپیوتر مناسب گیم میان رده حداقل توان ۵۵۰ برای شما مناسب خواهد بود؛ البته اگر در آینده قصد آپگرید کامپیوتر خود را دارید بهتر است به فکر منبع تغذیه‌ای با توان ۶۰۰ وات به بالا باشید.

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#کامپیوتر_گیمینگ





:: برچسب‌ها: طراحی سایت درافغانستان:طراحی گیم درافغانستان:اولین دیتا:طراحی استارتاپ درافغانستان:طراحی اپلیکیشن درافغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: