تکنالوجی دیجیتال چیست؟(بخش دوم)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی، تجربه‌ای عمیق‌تر و همه‌جانبه‌تر نسبت به واقعیت افزوده ایجاد می‌کند. این تکنالوجی دید کاربر را نسبت به جهان واقعی قطع کرده و در عوض ادراک کاربر را به فضای مجازی مجزایی وارد می‌کند. بازار واقعیت مجازی به حوزه موبایل (استفاده از موبایل ‌های هوشمند برای نمایش و پردازش/ سنسورها)، اتصال به بیرون (پردازش خارجی، کنسول یا کامپیوتر شخصی) و مستقل (تماماً در یک دستگاه) تقسیم می‌شود.

تحول دیجیتال چیست؟

به دلیل اینکه تحول دیجیتال برای هر شرکت شکل متفاوتی دارد، ارائه یک تعریف واحد از آن کاری دشوار است. اما، به طور کلی، تحول دیجیتال، یکپارچه‌سازی تکنالوجی ‌های دیجیتال با تمام زمینه‌های کسب و کار است. این یکپارچه سازی سبب تغییرات بنیادینی در مورد عملکرد و نحوه ارزش‌رسانی به مشتری می‌شود. به علاوه اینکه این کار یک تغییر در فرهنگ سازمانی است که نیاز به چالش با وضعیت موجود دارد. به این معنی که گاهی نیاز است از فرآیندهای کسب و کار قدیمی که شرکت بر پایه آن‌ها ساخته شده است کنار گذاشته شود تا بتوان به فعالیت‌های جدید و متناسب‌تری را انجام داد .

چرا تحول دیجیتال اهمیت دارد؟

دلایل بسیاری را می‌توان جهت روی‌آوردن کسب و کارها به سمت تحول دیجیتال ذکر کرد اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل آن این باشد که آن‌ها مجبور به این کار هستند. در واقع این مسئله برای بسیاری، مسئله مرگ و زندگی است.هووارد کینگ (Howard King) در یک مقاله در گاردین این گونه می‌گوید: «کسب و کارها به انتخاب خود تحول پیدا نمی‌کنند، چون کاری هزینه‌بر و پر ریسک است. کسب و کارها به سمت این تحول می‌روند چون نمی‌توانند تکامل پیدا کنند.

رباتیک

موترها برای مدت‌های طولانی به عنوان بخشی از واقعیت انسانی بوده‌اند. انقلاب صنعتی تغییری اساسی در استفاده از موتر ‌ها ایجاد کرد. استفاده از موتر ‌ها در آن زمان با شک و تردیدهایی همراه بود و اهمیت آن‌ها به شیوه‌های گوناگونی ارزیابی می‌شد؛ بعضی موتر ‌ها را به عنوان تهدید و بعضی دیگر را به عنوان فرصت می‌دیدند. امروزه نیز در عصر دیجیتال و با وجود تکنالوجی‌های فراگیر و در مرحله‌گذار، شرایط برای موترها و فرآیندهای هوشمند در حال تکرار شدن است.

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#تکنالوجی_دیجیتال





:: برچسب‌ها: طراحی سایت درافغانستان:طراحی گیم درافغانستان:اولین دیتا:طراحی استارتاپ درافغانستان:طراحی اپلیکیشن درافغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: