Cloud Computing(بخش سوم)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

ساخت طرح Cloud Computing

برای ساخت طرح توجیهی برای انتقال دادن یک سیستم به ابر، ابتدا باید هزینه‌های زیرساخت کنونی مورد استفاده، مشخص باشد. عوامل زیادی در این مورد دخیل هستند که شامل هزینه اجرای یک مرکز دیتا و هزینه‌های جانبی مانند خطوط استیجاری می‌شوند. هزینه سخت‌افزار فیزیکی، سرورها و جزئیات مشخصه‌هایی مانند (CPU)، هسته‌ها و «رَم» (RAM) به علاوه هزینه‌های ذخیره‌سازی می‌شود. فرد نیاز دارد تا هزینه‌های برنامه‌های کاربردی را شامل مواردی که قصد کنار گذاشتن آن‌ها را دارد، میزبانی آن‌ها در ابر بدون هر گونه تغییر، ساخت مجدد آن‌ها به طور کامل برای ابر یا خرید یک بسته SaaS کاملا جدید، را محاسبه کند؛ هر یک از موارد بیان شده، هزینه‌های خاص خود را دارند.

امنیت Cloud Computing

قطعا، بسیاری از سازمان‌ها نگران امنیت سرویس‌های ابری هستند. اگرچه، نقص‌های امنیتی در این حوزه کم و ناچیز است. اینکه Cloud Computing چه میزان امن باشد، به شدت بستگی به این دارد که سیستم‌های کنونی موجود چقدر امن هستند. سیستم‌های داخلی مدیریت شده به وسیله یک تیم داخلی در سازمان، ممکن است بعضا حتی از سیستم‌های نظارت شده توسط انجینیران سازمان ارائه‌دهنده خدمات ابری که به طور کامل خود را وقف این کار کرده‌اند، رخنه‌پذیرتر باشند. اگرچه، نگرانی‌ها پیرامون امنیت ابر همچنان باقی است؛ به ویژه برای سازمان‌هایی که دیتا‌های خود را بین سرویس‌های ابری زیادی جا به جا می‌کنند .

آینده Cloud Computing

پذیرش (Cloud Computing) به صورت روزافزونی در حال افزایش است. بسیاری از شرکت‌ها همچنان در حال برنامه‌ریزی پیرامون این هستند که کدام برنامه‌های خود را و در چه زمانی، به ابر منتقل کنند. ولیکن، مهاجرت به ابر هنوز در ابتدای مسیر طویل خود قرار دارد و بسیاری از کسب و کارها هنوز هم آگاهی‌ای لازم پیرامون مهاجرت به ابر را ندارند و در مقابل آن مقاومت می‌کنند. همچنین، مشکلاتی نیز در بحث تخصیص بودجه به مهاجرت به ابر وجود دارد که مدیران ارشد تکنالوجی اطلاعات سازمان‌ها با آن‌ها درگیر هستند. برای اغلب سازمان‌ها، هزینه‌های مهاجرت به ابر هنوز هم روشن نیست. مهاجرت به ابر به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فرایندهای سازمانی خود را بازنگری کنند و تغییرات کسب و کار را سرعت ببخشند.

Cloud Computing و مصرف برق

مراکز داده، مصرف برق بسیار بالایی نیز دارند. برای مثال، سرویس‌دهندگان ابری بزرگی مثل مایکروسافت، درصدد خرید خروجی برق نیروگاه‌های گوناگون برای تامین مصرف مراکز داده خود هستند. روش‌های کاهش و تامین برق مراکز داده، یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشت.

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
# Cloud_Computing





:: برچسب‌ها: طراحی سایت درافغانستان:طراحی گیم درافغانستان:اولین دیتا:طراحی استارتاپ درافغانستان:طراحی اپلیکیشن درافغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: