Cloud Computing(بخش دوم)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

روش کار Cloud Computing

شرکت‌ها بدون اینکه «زیرساخت» (Infrastructure) یا «مراکز داده» (Data Centers) خود را داشته باشند، می‌توانند دسترسی به هر چیزی از برنامه‌های کاربردی گرفته تا فضای ذخیره‌سازی را از یک «ارائه‌دهنده خدمات ابری» (Cloud Service Provider) اجاره کنند. یکی از مزایای Cloud Computing آن است که شرکت‌ها می‌توانند از هزینه‌ها و پیچیدگی رو به افزایش مالکیت و نگهداری زیرساخت‌های تکنالوجی اطلاعات خود اجتناب کنند و به جای آن، برای چیزی که استفاده می‌کنند و در زمان مصرف، پرداخت داشته باشند. از سوی دیگر، تامین‌کنندگان خدمات ابری نیز می‌توانند از مزایای اقتصادی قابل توجهی که به واسطه ارائه یک خدمت مشابه به طیف وسیعی از مشتریان فراهم می‌شود، بهره‌مند شوند.

دلیل انتخاب نام Cloud Computing

یک مفهوم پایه‌ای نهفته در پس Cloud Computing ، آن است که موقعیت (مکان) سرویس و جزئیات زیاد دیگری مانند سخت‌افزار یا سیستم‌عاملی که روی آن اجرا می‌شود، عمدتا به کاربر مرتبط نیستند. Cloud Computing ، از شماتیک شبکه‌های مخابراتی قدیمی الهام گرفته شده است که در آن‌ها، شبکه تلفن عمومی (و بعدها اینترنت) معمولا به صورت ابری نمایش داده می‌شدند تا نشان دهند که فقط ابری از چیزها هستند. البته، در آنچه بیان شد مفهوم Cloud Computing بیش از حد ساده‌سازی شده است. نباید فراموش کرد که برای بسیاری از افراد، موقعیت سرویس و داده‌های آن‌ها، یک مسئله مهم و قابل توجه است.

دلیل اهمیت Cloud Computing

بر اساس پژوهش انجام شده توسط «گروه بین‌المللی داده» (International Data Group | IDC)، ساخت زیرساخت برای پشتیبانی از Cloud Computing ، در حال حاضر بیش از یک سوم هزینه‌های تکنالوجی اطلاعات در سراسر جهان را شامل می‌شود. در عین حال، با تداوم روی آوردن کسب و کارها، هزینه‌های مربوط به زیرساخت‌های تکنالوجی اطلاعات سنتی و به صورت مستقر در محل، همواره رو به کاهش است. این مورد، شامل سرویس‌های ابر عمومی که توسط فروشندگان ارائه می شوند و همچنین، ابرهای خصوصی که به وسیله خود کسب و کارها ساخته می‌شوند نیز است. بر اساس پژوهش‌های انجام شده توسط سازمان‌های گوناگون مانند 451 Research و «گارتنر» (Gartner)، میزان هزینه سازمان‌ها برای سرویس‌های ابری همچنان رو به افزایش است.

زیرساخت به عنوان سرویس

Cloud Computing را می‌توان به سه مدل تقسیم کرد. «زیرساخت به عنوان سرویس» (Infrastructure-as-a-Service | IaaS) به بلوک‌های پایه‌ای cloud computing اشاره دارد که به صورت فیزیکی، مجازی، فضای ذخیره‌سازی و شبکه، قابل اجاره کردن هستند. این مورد، برای سازمان‌هایی جذاب است که درصدد ساخت برنامه‌های کاربردی از پایه هستند و می‌خواهند تقریبا هر عنصری را خودشان کنترل کنند. البته این مورد، نیازمند شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری است که بتوانند در آن سطح، خدمات خود را تنظیم و هماهنگ کنند.

برای ادامه کلیک کنید!

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
# Cloud Computing





:: برچسب‌ها: طراحی سایت درافغانستان:طراحی گیم درافغانستان:اولین دیتا:طراحی استارتاپ درافغانستان:طراحی اپلیکیشن درافغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: