CloudComputing چیست؟(بخش اول)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

در سال‌های اخیر Cloud Computing در حال تبدیل شدن به یک تکنالوجی مهم در حوزه‌ی تکنالوجی اطلاعات است. متخصصان این حوزه بر این باورند که (Cloud Computing)، فرآیندها را در حوزه‌ی تکنالوجی اطلاعات دگرگون خواهد کرد.در یک تعریف عمومی، دیتاسنترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای تأمین‌کننده‌ی سرویس پردازشی را Cloud Computing می‌نامند. Cloud Computing یک روش نوین پردازش است که در آن منابع قابل گسترش و اغلب مجازی شده، به صورت یک سرویس پردازشی و از طریق شبکه‌های ارتباطی مانند شبکه‌های محلی و اینترنت عرضه می‌شود.

تاریخچه Cloud Computing

منطق Cloud Computing، اشتراک زمانی است؛ به این معنی که منابع مختلف کامپیوتر میان چند کاربر با بهره گرفتن از شگردهای چندبرنامه‌ای و چندوظیفه‌ای به اشتراک گذاشته می‌شود. این راهکار اولین بار در دهه ۱۹۵۰ مورد استفاده قرار گرفت؛ زمانی‌که به دلیل قیمت بالا و اندازه بزرگ کامپیوتر‌های مرکزی، امکان تهیه کامپیوتر برای هر کاربر وجود نداشت، در نتیجه با این روش، چند کاربر به یک کامپیوتر مرکزی دسترسی داشتند و به طور مشترک از خدمات آن استفاده می‌کردند. بنابراین می‌توان سرویس‌های ابری را تکامل تدریجی راهکارهای به‌اشتراک‌گذاری کامپیوتر ‌ها در دهه ۱۹۵۰ دانست.در دهه ۱۹۷۰ میلادی، ایده‌ی ماشین‌های مجازی مطرح شد که امکان استفاده از چند محیط محاسباتی متفاوت روی یک محیط فیزیکی واحد را امکان‌پذیر می‌ساخت.

یک روش برتر cloud computing

cloud computing یا محاسبات ابری بسیاری از مشکلات مربوط به اضافه کردن داده ها و یا حذف کردن آنها را از بین برده است، چرا که شما نرم افزار و سخت افزار برای این کار را مدیریت نمی کنید( در واقع این کار یک مسئول دارد که در آن زمینه متخصص است)، زیرساخت های اشتراکی مانند یک ابزار کار می کنند که شما تنها هزینه های مورد نیاز خود را می پردازید و به روزرسانی ها به صورت خودکار انجام می شوند.

مزایای استفاده از Cloud Computing

Cloud Computing یک روش مناسب برای ارائه منابع محاسباتی می باشد، با Cloud Computing محیط های نرم افزاری و خدماتی بر اساس روابط اشتراکی می باشند، کاربران به جای اینکه یک مجوز را خریداری کنند، ماهانه هزینه ای را می پردازند، نرم افزارها و پلتفرم ها توسط ارائه دهندگان مدیریت می شوند و به صورت مداوم به روز رسانی می شوند تا عملکرد و امنیت آنها بیشینه شود. قدرت محاسباتی به جای اینکه در نقطه ای متمرکز باشد از راه دور قابل کنترل است، بنابراین کاربران می توانند به جای از راه دور به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. چند نفر می توانند به صورت همزمان به یک نرم افزار و یا فایل به صورت مشترک دسترسی داشته باشند و به صورت real time از نقاط مختلف با یکدیگر همکاری کنند.

زندگی قبل از Cloud Computing

کارمندان جوان ممکن است بسیار سخت این موضوع را تصور کنند که زمانی وجود داشته است که کارمندان تنها می توانستند به فایل های کاری، پیام ها و سیستم ها از طریق یک ترمینال در شرکت که از طریق کابل های فیزیکی به سایر کامپیوترها وصل می شد، دسترسی داشتند. این نرم افزار باید به صورت دستی بر روی هر کامپیوتر نصب می شد، داده های شرکت در یک فضای بزرگ که می توانست یک اتاق و یا یک کمد باشد نگهداری می شدند و برای جلوگیری از گرمای بیش از حد تهویه مناسبی نیز باید درون اتاق قرار می گرفت. از بین رفتن یک دستگاه و یا خرابی در یک بخش می توانست فاجعه ای بزرگ را به بار آورد.محاسبات ابری بسیاری از ویژگی های بد کار کردن در گذشته را حذف کرده است و یا آنها را ساده تر کرده است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

برای ادامه کلیک کنید!

 

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#Cloud_Computing





:: برچسب‌ها: طراحی سایت درافغانستان:طراحی گیم درافغانستان:اولین دیتا:طراحی استارتاپ درافغانستان:طراحی اپلیکیشن درافغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: