کامپیوترچیست؟
نوشته شده توسط : اولین دیتا

 کامپیوتر به انگلیسی Computer دستگاهی الکترونیک است که می‌تواند برنامه‌ریزی شود تا دستورهای ریاضیاتی و منطقی را به‌صورت خودکار از طریق برنامه‌نویسی انجام دهد.  کامپیوتر  های نوین می‌توانند از مجموعهٔ بزرگی از دستورها (کد) به نام برنامه (نرم‌افزار) پیروی کنند، این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا قابلیت انجام حجم بزرگی از وظایف را داشته باشند، و بر اساس برنامه‌ای که به آن‌ها داده می‌شود عمل می‌کنند یک کامپیوترشامل سخت‌افزار و نرم‌افزار است که با هم یک سامانهٔ  کامپیوتر  (Computer system) را تشکیل می‌دهند.

کامپیوتر

تاریخچه

برای یافتن اولین کامپیوترها و مطالعه تاریخچه کامپیوتر، به هر دستگاهی درطول تاریخ اشاره دارد که توانایی انجام محاسبات ریاضی را داشته باشد. در گذشته دستگاه‌های مختلف مکانیکی ساده‌ای مثل خط‌کش محاسبه و چرتکه نیز کامپیوترخوانده می‌شدند. در برخی موارد از آن‌ها به‌عنوان کامپیوتر قیاسی نام برده می‌شود. البته لازم است ذکر شود کاربرد واژهٔ کامپیوتر آنالوگ در علوم مختلف بیش از این است که به چرتکه و خط‌کش محاسبه محدود شود.

تاریخچه

انواع كامپيوتر

1ـ ا‌‌‌برکامپیوترها :-Super Computers: کامپیوترهایی هستند که قدرت پردازش، سرعت و توانایی فوق‌العاده‌ای دارند و اندازه آن‌ها بسیا بزرگ است؛ مثلا در حد یک ساختمان. ابر کامپیوترها در پروژه‌هایی مانند پیش‌بینی اوضاع جوی و امور نظامی و فضایی که نیاز یه محاسبات پیچیده و پیشرفته‌ای دارند، استفاده می‌شوند. این کامپیترها قدرتمندترین، سریع‌ترین و بزرگترین کامپیوترهای جهان هستند.

ا‌‌‌برکامپیوترها

2 ـ کامپیوترهای بزرگ با اصلی:-Mainframe Computers: این کامپیوترها از اساسی‌ترین و مهم‌ترین کامپیوترهای یک مملکت به حساب می‌آیند و دارای CPU‌های مختلف برای کارهای گوناگون کامپیوتر، تعداد ورودی و خروجی‌های بسیار زیاد و تعداد کاربران بیشتر از Mini Computer‌ها که می‌توانند اختلاف فاصله  زیادی از کامپیوتر داشته باشند، هستند.نگهداری این کامپیوترها از لحاظ گرما، سرما و میدان‌های مغناطیسی اطراف جایگاه کامپیوتر همیشه مد نظر قرار می‌گیرد.

کامپیوترهای بزرگ با اصلی

3– کامپیوترهای کوچک:-Mini Computersکامپیتوترهایی در حد متوسط که حجم داده‌های مورد پردازش و تنوع کارهای آن‌ها نسبتا زیاد است و می‌توان از آن‌ها برای پردازش کارهای کاربران شبکه استفاده کرد. با اتصال چند کامپیوتر کوچک به یک کامپیوتر بزرگ، می‌توان شبکه‌ای بزرگ به وجود آورد که توانایی پردازش اطلاعات بیشتری را دارد. در گذشته از این کامپیوترها نیز مانند Mainframeها استفاده شده است، اما قدرت، اندازه و تعداد ترمیتال‌های آن کمتر بوده است. امروزه به عنوان بک سرور با اندازه متوسط (Mid-Range Server) عضوی از یک شبکه کامپیوتری به حساب می‌آید.

کامپیوترهای کوچک

لوازم جانبی کامپیوتر

سی پی یو (CPU)، رَم (RAM)، جی پی یو (GPU)، پاور (PSU)، ذخیره‌سازها (هارد دیسک یا اس اس دی)، کیس از جمله قطعات کامپیوتر شخصی هستند. هر یک از این وسایل و قطعات ویژگی‌های خاص و متفاوتی دارند. مادربورد مهم‌ترین بخش سخت‌افزار یک کامپیوتر است که اگر فردی قصد ارتقای سیسم کامپیوتر خود را داشته باشد می‌تواند از مادربورد جدید و به‌روزتر استفاده کند. کیس قسمت اصلی یک کامپیوتر است و از آن به‌عنوان قلب کامپیوتر یاد می‌شود. کیس مانند اسکلت ساختمان و شامل مهم‌ترین قطعات کامپیوتر است .

#طراحی_سایت_در_افغانستان

#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان

#تولید_گیم_در_افغانستان

#تولید_سایت_ در_افغانستان

#تولید_استارتاپ_در_افغانستان

#اولین_دیتا

#کامپیوتر

#ابر ـ کامپیوتر

# انواع ـ كامپيوتر





:: برچسب‌ها: طراحی سایت درافغانستان:طراحی گیم درافغانستان:اولین دیتا:طراحی استارتاپ درافغانستان:طراحی اپلیکیشن درافغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: