تفاوت وبلاگ و وب سایت چیست؟
نوشته شده توسط : اولین دیتا

وبلاگ هم یک نوع وب سایت است. وب سایت website از دو واژه web و site ساخته شده، واژه site یعنی پایگاه، بنابراین وب سایت یعنی پایگاه انترنتی. وبلاگ هم در واقع یک پایگاه اینترنتیه، اما مهم ترین تفاوت در کاربردشان است. وبلاگ یک وب سایت است که فقط برای اطلاع رسانی ساخته شده وگه گاهی بروز رسانی میشه یعنی مطالب جدید به سایت اضافه میشه. مطالب یک وبلاگ میتونه در زمینه اخبار، مقاله های آموزشی، سفر، خاطرات، یاد داشت های روزانه یا هرچیز دیگرباشد. زمان بندی انتشار مطالب در وبلاگ ها قانون مشخصی ندارد وکاملا به خود وبلاگ نویس بستگی دارد. مثلا ممکنه وبلاگ شخصی باشه و هفته دوبار مطالب بزاره ویا هم ممکنه یک تیم پشتیبانی وحرفه ای باشد که هر روز مطالب اضافه کند.

اما از نگاه فنی وبلاگ و وب سایت خیلی شبیه هستند، وب سایت ها معمولا ساختار پیچیده تری دارند. وبلاگ هم درست مثل یک وب سایت به یک دامینdomain، یک سرورserver، ویک نرم افزار مدیریت محتوایش CMS نیاز دارد. پست های وبلاگ براساس تاریخ، دسته، نویسنده، برچسب ها و زیر مجموعه ها بایگانی می شوند.

وب سایت های معمولی از نظر ماهیت ساکن هستند که محتوا در صفحات سازمان یافته است و به طور مداوم به روز نمی شوند. در حالی که یک وبلاگ پویا است و معمولاً به طور مرتب به روز می شود. … به زبان ساده، همه وبلاگ ها می توانند یک وب سایت یا بخشی از یک وب سایت باشند. با این حال نمی توان همه وب سایت ها را وبلاگ خواند.

بطورخلاصه تفاوت های وب سایت و وبلاگ

  • بیشتر وب سایت برای شرکت ها، ارگان ها، سازمان ها طراحی میگردد اما وبلاگ بیشتر یک مجله آنلاین اینترنتی یا شخصی میباشد.
  • معمولاً هزینه طراحی سایت بیشتر از ساختن یک وبلاگ است. به خصوص که وبلاگ را حتی می‌توان با سیستم های رایگان وبلاگ دهی ساخت.
  • به روز رسانی مطالب یک وبلاگ نسبت به محتوای صفحه اصلی یک سایت ساده تر خواهد بود.
  • وب سایت ها بیشتر جهت ارائه خدمات، معرفی محصول وبازاریابی تبلیغاتیطراحی میگردد.

#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_اپلیکیشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_وبلاگ
#تولید_سایت





:: برچسب‌ها: تولید سایت درافغانستان , تولید استارتاپ درافغانستان , تولیدگیم درافغانستان , تولیداپلیکیشن درافغانستان , تولیدCRM درافغانستان , اولین دیتا , وبلاگ , وبسایت ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: