پورتال چیست؟
نوشته شده توسط : اولین دیتا

پورتال صفحه ای در وب است که امکاناتی را به صورت مجازی در اختیار کاربر قرار می دهد و دسترسی آسان را بدون توجه به محل فیزیکی در مورد هر چیزی که کاربر نیاز دارد، برای او فراهم می کند. می توان گفت یک پورتال، دروازه ای  به دنیای مجازی است که به وسیله کاربر می تواند با استفاده از امکانات فراهم شده در آن، تمامی نیازهای خود را محقق سازد. مواردی همچون جستجو کردن ،خرید نیازهای روزمره، مدیریت حساب های بانکی، افزایش و کاهش اعتبار یک حساب اعتباری و یا به روزرسانی اطلاعات سخت افزاری از محل کار. آنها همه چیز را از طریق مکان واحد برای کاربران خود فراهم می سازند.

تفاوت پورتال و وبسایت
با وجود اینکه شباهت ظاهری بسیاری میان یک وبسایت و یک پورتال وجود دارد، اما این دو تفاوت های زیادی هم دارند. این شباهت به گونه ای است که در نگاه اول تفاوت محسوسی میان آن دو مشاهده نمی شود. اما این سوال مطرح است که به طور مشخص تفاوت آن دو در چیست؟
پورتال ها عموما حاوی مطالبی هستند که جنبه اطلاعات عمومی دارند. این داده ها از منابع گوناگون بر روی یک پورتال جمع آوری می شوند که معمولا دارای پراکندگی فراوانی هستند. به همین خاطر، در بسیاری از آنها، ابزاری نظیرفهرست رهنما وجود دارد تا این اطلاعات را طبقه بندی کند. اما داده هایی که در یک وبسایت قرار دارند، معمولا از منابع محدودتری تامین شده و پراکندگی زیادی ندارند. آنها حول یک محور و موضوع مشخص دور می زنند و اصطلاحا تخصصی تر می باشند.

تعریف پورتال سازمانی

کلیه مراحل ها، خدمات، مدیریت اطلاعات یک نهاد هنگام قرارگیری در یک بستر آنلاین باید در قالب یک پورتال نهادی (یا پورتال سازمانی) پیکربندی شود. امروزه نیاز نهاد های سراسر جهان تسریع و ارتقا کیفیت کارشان است و چه بهتر که این اتفاق در یک فضای آنلاین شرکتی رخ دهد.

معرفی انواع مختلف پورتال ها:
پورتال سازمانی بانک
پورتال شرکتی بیمه
پورتال نهادهای دولتی
پورتال نهادی شرکت
پورتال نهادی شهرداری ها
پورتال پوهنتون
پورتال خدمات و مراکز اداری

#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار
#اولین_دیتا
#بازاریابی_اینترنتی
#پورتال





:: برچسب‌ها: تولید سایت درافغانستان , تولید استارتاپ درافغانستان , تولیدگیم درافغانستان , تولیداپلیکیشن درافغانستان , تولیدCRM درافغانستان , اولین دیتا , پورتال ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: