ویروس کرونا، محرکی برای توسعه بازارهای اینترنت اشیا درسال 2020
نوشته شده توسط : اولین دیتا

هرچند افزایش دستگاه‌های اینترنت اشیا طی این سالها افزایش داشته اما در پی همه گیری کووید ۱۹ و تغییر رویکرد به سمت دورکاری، شاهد رشد بیشتر در این زمینه بوده‌ایم. به طوری که از ۷ میلیارد دستگاه متصل در سال ۲۰۱۸، تعداد دستگاه‌های فعال IoT در سال ۲۰۱۹ به ۲۶.۶ میلیارد دالر رسیده است و ناظران صنعت گفتند که در سال ۲۰۲۰ این میزان به ۳۱ میلیارد دستگاه رسیده است.

ویروس COVID-19 با همه‎ گیرشدن جهانی، چرخه میان عرضه و تقاضا را مختل نموده است و ازآنجا که این ویروس تمامی مناطق، شهرها و کشورها را تحت تاثیر قرار داده، ارتباط میان افراد و مشاغل را بسیار محدود کرده است. تحت این شرایط، کارشناسان چشم‎ انداز نامشخصی را برای بنگاه‎های تجاری به دلیل عدم حضور کارکنان جهت پیگیری فرآیندهای ثبت سفارشات اولیه، تولید، تحویل و نظارت بر دارایی‌‏ها و محصولات، در بلند مدت متصورهستند. به عقیده برخی از متخصصان اگر پیش ازاین بحران، کسب و کارها با سرمایه‎ گذاری بر اینترنت اشیا، eSIM/iSIM، بلاکچین و سایر فناوری‌‎ها به زیرساخت‎های متصل مجهز می‎شدند، می‎توانستند خسارات بسیار کمتری در این شرایط متحمل شوند.

میتوان گفت این بیماریِ همه ‎گیر، بار دیگر بر اهمیت استفاده از فناوری‎های کنترلی بدون تماس (سنسورها و عملگرها)، ربات‎ها، بایومتریک و دوربین‎های نظارتی برای کاهش حضور کارکنان و خودکارسازی فرآیندها تاکید می‎کند.

#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار
#اولین_دیتا
#کسب_و_کار_انترنتی
#کرونا
#اینترنت_اشیا





:: برچسب‌ها: تولید سایت درافغانستان , تولید استارتاپ درافغانستان , تولیدگیم درافغانستان , تولیداپلیکیشن درافغانستان , تولیدCRM درافغانستان , اولین دیتا , انترنت اشیا ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: