زبانphp چیست؟ بخش اول
نوشته شده توسط : اولین دیتا

PHP یک زبان اسکریپتی است که اساس و بنیان آن طراحی و ایجاد صفحات دینامیک وب است. به عبارتی دیگر، کسانی که وظیفه کدنویسی سایت را بر عهده دارند با استفاده از زبان PHP قادرخواهند بود وب اپلیکیشن‌هایی طراحی کنند که به صورت تعاملی می‌باشند. منظور از تعاملی بودن وجود قابلیت هایی مانند سطوح دسترسی مختلف برای کاربران، امکان ثبت ‌نام در سایت، پنل کاربری، ذخیره اطلاعات کاربران و بسیاری از امکانات دیگر است که امروزه در تمامی سایت‌های امروزی مشاهده می‌کنیم.

اصطلاح php مخفف PHypertext Preprocessor یک زبان قدرتمند ( Cross-Platform , Html embeded ) برای ساخت وب سایت های دینامیک است.
یک زبان سمت سرور که اسکریپت های آن بر روی سرور اجرا می شود. با استفاده از زبان php ، شما می توانید سایت ها و پورتال های بزرگ سازمانی را با قدرت طراحی و برنامه نویسی کنید. php در نسخه های مختلفی به بازار وارد شد که در حال حاضر نسخه ۵ آن توسط توسعه دهندگان php به کاربران و برنامه نویسان ارائه شده است. با آمدن php 5 تحول جدیدی در php ایجاد شد به صورتی که Microsoft سازنده زبان Asp بار دیگر از رقیب خود یعنی php عقب افتاد.

سمت سرور یا server side بدین معنی است که دستورات بر روی سرور اجرا می شود و کاربر نمی تواند در آن دخیل باشد. یک سرویس دهنده در حقیقت یک کامپیوتر مخصوص می باشد که صفحات وب در آنجا نگهداری می شوند و از آنجا به مرورگر وب کاربران منتقل می شوند. (مثال : زبان php)

سمت کاربر یا  client side بدین معنی است که دستورات بر روی مرورگر اجرا می شود و کاربر می تواند در آن دخالت کند.  (مثال : زبان جاوااسکریپت)  اسکریپت سمت سرویس گیرنده می تواند برای بررسی فرم کاربر برای خطاها قبل از ارسال آن و برای تغییر محتوا با توجه به ورودی کاربر مورد استفاده قرار گیرد. طوریکه میدانید وب برای سهولت کار خود نیاز به سه عنصر دارد، کاربر، دیتابس و سرور.

برای ادامه کلیک کنید.

#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار
#اولین_دیتا
#طراحی_سایت
#زبان_پی اچ پی
#زبانphp





:: برچسب‌ها: تولید سایت درافغانستان , تولید استارتاپ درافغانستان , تولیدگیم درافغانستان , تولیداپلیکیشن درافغانستان , تولیدCRM درافغانستان , اولین دیتا , زبان php ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: