تفاوت ومقایسه سایت‌های استاتیک و دینامیک
نوشته شده توسط : اولین دیتا

قبل از اینکه زبان هایی مانند PHP ، JavaScript و… ایجاد شوند، صفحات وب به صورت ساکن یا ایستا طراحی می‌شدند. منظور از طراحی به صورت ایستا، این است که صفحات وب فقط با استفاده از کدهای Css و Html ایجاد می‌شدند که طراحی وب سایت را با محدودیت‌های فراوانی همراه می‌کرد. برای مثال اگر کارفرما و یا صاحب سایت از طراح آن برای ایجاد تغییری در  سایت درخواستی می کرد، طراح مجبوربود به صورت دستی و یک به یک این تغییرات را در سایت اعمال کند و دیگر خبری از پنل‌های تنظیمات پیشرفته درسایت‌های استاتیک نبود.

این محدودیت‌ها باعث می‌شدند که وب سایت‌ها از خیلی امکانات سایت‌های امروزی از جمله مشاهده آمارسایت، بخش‌های کاربری و… بی نصیب بمانند و طراحی سایت را خیلی سخت و زمان بر می‌کردند. به همین دلیل زبان هایی مانند PHP با هدف رفع این محدودیت‌ها به وجود آمدند تا مراحل  برنامه نویسی را برای طراحان سایت بسیار ساده‌ ترکنند. زبان هایی مانند زبان PHP در حکم روح در بدن انسان هستند و باعث می‌شوند طراحان بتوانند سایت هایی با امکانات پیشرفته به صورت پویا و تعاملی ایجاد کنند.

مقایسه سایت های دینامیک و استاتیک

  1. هزینه های طراحی سایت های استاتیک نسبت به داینامیک کمتراست، اما هزینه های نگهداری، بروز رسانی و پشتیبانی سایت های استاتیک از داینامیک بیش تر است.
  2. بروز رسانی محتوا در سایت های داینامیک بسیار آسان تر از وب سایت های استاتیک است و مدیرسایت از طریق نرم افزار مدیریت محتوا می تواند به راحتی در هر مکان و زمان محتوای سایت خود را تغییر دهد. مثلا ویرایش صفحات سایت، حذف یک صفحه از سایت و…
  3. با توجه به این که سایت های داینامیک پنلی را در اختیار کاربر و مدیران قرار می دهند،  هر کاربر و مدیر می توانند با کلمه کاربری و رمز عبور خود وارد پنل شوند و در نتیجه امکان توزیع مدیریت سایت در سیستم بین چند نفر، دراین نوع از سایت ها وجود دارد.
  4. از آن جایی که یکی از روش های کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو مثل گوگل، پویایی و بروز رسانی مداوم سایت است، سایت های داینامیک نسبت به سایت های استاتیک در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب می نمایند.
  5. سایت استاتیک بوسیله کدهای html نوشته شده و فقط هرآنچه که در کد صفحه وجود دارد، برای کاربر نمایش داده می شود. در مقابل در طراحی سایت به روش داینامیک، از یک زبان سمت سرور (Server Side Language) مثل php و یا asp استفاده می گردد. در این حالت محتوای سایت توسط زبان برنامه نویسی (Scripting Language) از پایگاه داده خوانده می شود. با اتصال سایت به پایگاه داده این امکان به وجود می آید که محتوای سایت به صورت آنلاین تغییر نماید. این امر به خصوص در سایت هایی که احتیاج دارند اطلاعات وب سایت خود دائما تغییر دهند (مثلا یک فروشگاه اینترنتی اهمیت زیادی دارد.

#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار
#اولین_دیتا
#طراحی_سایت
#سایت_دینامیک





:: برچسب‌ها: تولید سایت درافغانستان , تولید استارتاپ درافغانستان , تولیدگیم درافغانستان , تولیداپلیکیشن درافغانستان , تولیدCRM درافغانستان , اولین دیتا , سایت دینامیک , سایت استاتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: