تفاوت اینترنت اشیا (IoT) و وب اشیا (WoT)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

یکی از مباحث چالش برانگیز برای علاقه ‎مندان به تکنالوجی ‎های نوین و هوشمند، درک تفاوت میان اینترنت اشیا و وب اشیا است. دراین مقاله بصورت خلاصه شمارا با تفاوت بین انترنت اشیا و وب اشیا آشنا میکنیم. با اولین دیتا همراه باشید.

اینترنت اشیا یعنی اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر از طریق اینترنت. به کمک اینترنت اشیا برنامه‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌توانند از طریق اتصال اینترنت با یکدیگر و حتی انسان تعامل و صحبت کنند. مثلا یخچال های هوشمندی که به اینترنت متصل هستنند و شما را از موجودی و تاریخ انقضا مواد غذایی داخل آن با خبر می‌کنند. میتوان گفت اینترنت اشیا شما را قادر می سازد تا اشیا مورد استفاده خود را از راه دور و به کمک زیرساخت‌های اینترنتی مدیریت و کنترل کنید.

وب اشیا یاWOT استفاده از تکنالوجی وب برای ایجاد قابلیت ارتباطات برای اشیاء هوشمند است. پیش نیاز WoT برای اشیائی است که در سیستم های کامپیوتری تعبیه شده اند و  ارتباط با وب را فعال می کنند و بعد از این قادر خواهند بود بر طبق استاندارد های موجود در وب با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اینترنت اشیا یک مفهومی است که به اشیا، افراد، ابزار ها و برنامه‎ ها این امکان را می‎دهد که متناسب با کاربردها، شبکه ‎هایی متشکل از تمامی این عناصر تشکیل دهند و وب اشیا سعی می‎کند تا تمامی عناصر موجود در شبکه را در وب یکپارچه کند.
میتوان گفت وب اشیا اصطلاحی است که برای توصیف رویکردها، سبک‎های طراحی نرم‎افزاری و الگوهای برنامه‎ نویسی به کار می‎رود و به شبکه‎ های متشکل از افراد و اشیای دنیای واقعی این اجازه را می‎دهد تا بخشی از شبکه جهانی وب باشند.

ازنظر توسعه ‎دهندگان، رویکرد ایجاد وب اشیا متنی بر اصول RESTful و API REST است که با استفاده از فناوری‎های اصلی وب (مانند HTML 5.0 ، JavaScript ، Ajax ، PHP ، Ruby n Rails و غیره) امکان دسترسی و کنترل منابع و کاربردهای اینترنت اشیا را فراهم می‎کند.

#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار
#اولین_دیتا
#انترنت_اشیا
#وب_اشیا





:: برچسب‌ها: تولید سایت درافغانستان , تولید استارتاپ درافغانستان , تولیدگیم درافغانستان , تولیداپلیکیشن درافغانستان , تولیدCRM درافغانستان , اولین دیتا , انترنت اشیا , وب اشیا ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: