چگونه اینترنت اشیا برای نگهداری وانتقال واکسن کرونا کمک می‎کند؟
نوشته شده توسط : اولین دیتا

اینترنت اشیا (Internet of Things | IoT) که به آن «اینترنت چیزها» نیز گفته می‌شود، به میلیاردها دستگاهی اشاره دارد که در سراسر جهان قرار دارند، اکنون به اینترنت متصل شده‌اند، داده‌ها را گردآوری می‌کنند و با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. به لطف ظهور تراشه‌های ارزان کامپیوتری و وجود «شبکه‌های بی‌سیم»در همه جا و همه وقت، این امکان وجود دارد که همه چیزاز یک قرص کوچک گرفته تا یک طیاره بسیار بزرگ به اینترنت متصل و به بخشی از اینترنت اشیا (IoT) مبدل شود. حالا چگونه اینترنت اشیا برای نگهداری وانتقال واکسن کرونا کمک می‎کند؟ با اولین دیتا همراه باشید.

طوری که سازمان صحت جهانی عنوان کرده، واکسن‎ها محصولات بیولوژیکی حساسی هستند. به همین ترتیب بعضی از آن‌‎ها به یخ‎زدگی، بعضی دیگر به گرما و برخی دیگر به نور حساس می‎باشند. همچنین قدرت اثربخشی واکسن‎ها ممکن است وقتی در معرض دمای نامناسب قرار گیرند، کاهش یابد و در نهایت دیگر قابل استفاده نباشند.

واکسن Pfizer و BioNTech باید در دمای 70- درجه سانتیگراد نگهداری شوند تا اطمینان حاصل کرد که مواد اولیه پایدار هستند و همچنین نحوه حمل و نقل واکسن نیز مهم است.
حسگرهای اینترنت اشیا با قرارگیری بر روی خود و یا محفظه نگهدارنده واکسن می‌‎توانند اطلاعات دقیق مربوط به مکان و دما را از طریق شبکه ‎های موبایل هوشمند به ابر منتقل کنند.

میتوان گفت اینترنت اشیا با نظارت دائمی بر نحوه نگهداری واکسن، بسته‎ بندی و حمل آن طبق دستورالعمل‎های توصیه شده؛ به حفظ این زنجیره سرد کمک می کند.

#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار
#اولین_دیتا
#انترنت_اشیا
#واکسن_کرونا





:: برچسب‌ها: تولید سایت درافغانستان , تولید استارتاپ درافغانستان , تولیدگیم درافغانستان , تولیداپلیکیشن درافغانستان , تولیدCRM درافغانستان , اولین دیتا , انترنت اشیا ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: