مرورگر چیست و چه کار می کند؟
نوشته شده توسط : اولین دیتا

تعریف مرورگر یا مرورگر وب می گوید: Web Browser یا مرورگر وب برنامه نرم افزاری است که دیتا را از منابع اطلاعاتی وب جهان شمول دریافت کرده، به نمایش می گذارد و یا باز پس می فرستد. این منابع اطلاعاتی می توانند صفحات اچ تی ام ال و وب پیج، عکس، ویدیو و انواع دیگری از محتوا باشند.
به زبان ساده تر می توانیم بگویم که مرورگر وب یک برنامه یا نرم افزار است که دریافت و مشاهده اسناد و دیگر منابع محتوا از اینترنت را برای کاربران به شکل ساده ای امکان پذیر می سازد.

مرورگر چیست

تاریخچه

اولین مرورگر وب در سال ۱۹۹۰ و توسط تیم برنرزلی اختراع شد به نام مرورگر WorldWideWeb که نام آن بعدها به Nexus تغییر کرد. در سال ۱۹۹۳، مارک اندرسون مخترع Netscape دست به نو آوری و ایجاد تغییراتی در مرورگرها زد، او با انتشار Mosaic (بعدها Netscape) اولین مرورگر محبوب در سراسر جهان که استفاده از وب جهان گستر را آسان‌تر و دسترسی کاربران دیگر سیستم عامل‌ها به آن را نیز ممکن ساخت و همچنین اولین مرورگر گرافیکی جهان بود که انقلابی در روش استفاده از وب را به وجود آورد.

 

تاریخچه

انواع مرورگرها

مرورگرها انواع و اقسام متفاوتی دارند و حتی دارای نسخه های متعددی می باشند. چیزی که طراحی یک وب سایت را علاوه مشکل یافتن ایده، پیاده سازی، و مشتری مداری مشکلتر می کند، طراحی وب سایت می باشد که در همه مرورگرها یا در اکثر آنها، به درستی کار کند. معمولا طراحان وب سایت ها، زمان زیادی را صرف سازگاری کدهایشان با انواع مختلفی از مرورگرها می کنند و این موضوع یکی از معضلاتی می باشد که ناسازگاری در مرورگرها و نسخه های آنها بوجود آورده اند. Microsoft Opera Apple Mozilla Google

انواع مرورگرها

چگونه مرورگر یک صفحه وب را بازیابی می کند

برنامه مرورگر، کد (و یا بدست آوردن) کد را که معمولا در HTML (زبان نشانه گذاری HyperText) و دیگر زبان های کامپیوتری از یک وب سرور نوشته می شود، باز می گرداند. سپس، این کد را تفسیر می کند و آن را به عنوان یک صفحه وب برای نمایش شما نمایش می دهد. در اغلب موارد، تعامل کاربر لازم است به مرورگر چه وب سایت یا صفحه خاصی را که می خواهید ببینید بفرستد. استفاده از نوار آدرس مرورگر یک راه برای انجام این کار است. درخواست و انتقال فایل ها در اینترنت، اغلب صفحات وب و اجزای مربوطه آنها استفاده می شود.

چگونه مرورگر یک صفحه وب را بازیابی می کند

مرورگرهای محبوب وب

مرورگرهای وب به طعم های مختلفی می رسند، هر کدام با ظرافت های خاص خود. همه شناخته شده ترین آن ها رایگان هستند، و هر کدام دارای مجموعه خاصی از گزینه هایی هستند که حریم خصوصی، امنیت، رابط، کلید های میانبر و سایر متغیرها را حفظ می کنند. دلیل اصلی اینکه فرد از هر مرورگر استفاده می کند، همانند است: برای مشاهده صفحات وب در اینترنت، شبیه نحوه مشاهده این مقاله در حال حاضر. شما احتمالا از محبوب ترین مرورگرهای وب شنیده اید.

#طراحی ـ سایت ـ درـ افغانستان
#طراحی ـ اپلیکشن ـ درـ افغانستان
#تولید ـ گیم ـ درـ افغانستان
#تولید ـ سایت ـ در ـافغانستان
#تولیدـ استارتاپ ـ درـ افغانستان
#اولین ـ دیتا
#وب ـ مرورگر
# انواع ـ مرورگرها





:: برچسب‌ها: طراحی سایت درافغانستان:طراحی گیم درافغانستان:اولین دیتا:طراحی استارتاپ درافغانستان:طراحی اپلیکیشن درافغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: