AR vs VR (واقعیت مجازی& واقعیت افزوده) – بخش دوم
نوشته شده توسط : اولین دیتا

واقعیت افزوده یا AR
واقعیت افزوده یا Augmented Reality  به روش هایی گفته می شود که در آن به تصویر دنیای اطراف ما، اطلاعات و ویژگی های بیشتری به صورت تصویری یا متنی اضافه می کند که باعث افزایش شناخت و درک و سرعت عمل ما در آن محیط می شود. انسان توسط حواس خود دنیای اطرافش را درک می‌کند پس ترکیب همزمان دنیای واقعی و تصاویر مجازی، مفهوم واقعیت افزوده را شکل می‌دهد.
در واقعیت افزوده (AR) بخشی از اطلاعاتی که کاربر درک می کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوترساخته شده اند. واقعیت افزوده در عمل چیزی نیست جزتماشای یک پدیده در دنیای واقعی که به آن اطلاعات دیداری، شنیداری و مکانی افزوده شده است.

انتظار می رود واقعیت افزوده یا کوتاه مدت AR از نظر درآمد با ارزش بازار 83 میلیارد دالر در سال 2021 برتر باشد. AR Mobile عامل اصلی موفقیت قریب الوقوع آن است، زیرا اتخاذ آن برای مصرف کننده بسیار ساده تر و ارزان تر از VR است.
AR با اطلاعات مفید واقعیت موجود شما را تقویت می کند. از مکان فعلی شما استفاده می کند و با محیط فعلی شما آشنا می شود. بر خلاف VR، شما را به مکان دیگری “مجازی” منتقل نمی کند. AR به شما امکان می دهد سطوح را اسکن کنید، اشیا را درک کنید یا با عناصر مجازی تعامل کنید.
به عنوان مثال، با برنامه جدید IKEA Place، می توانید از طریق مبایل هوشمند خود از چگونگی یک مبل یا مبلمان جدید در اتاق نشیمن خود پیش نمایش کنید.

تفاوت فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی 
واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، هر دو مبتنی بر تصاویر ایجاد شده توسط کامپیوتر می‌باشند. بااین‌حال وجه تمایز این دو در این است که در واقعیت مجازی (VR) کلیه عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوترهستند. اما در واقعیت افزوده (AR) بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوترساخته شده‌اند.

با اینکه واقعیت مجازی (VR) نیازمند تجهیزات خاص خود می‌باشد، اما واقعیت افزوده (AR) می‌تواند با ابزارهای ساده‌ تری مانند اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای قابل نصب بر روی تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند استفاده نمود که قابلیت افزودن امکانات واقعیت افزوده را دارند. با نصب این نرم‌افزارها، تصاویر توسط دوربین گوشی هوشمند و سایر سنسورها (مانند میکروفون، GPS و…) به عنوان ورودی دنیای واقعی به نرم‌افزار واقعیت افزوده داده می‌شود، سپس پردازش تصویر انجام شده و متناسب با آن، اطلاعات دیجیتالی که می‌تواند تصاویر، صدا و. . . باشد قابل استفاده می‌باشد. علاوه بر آن امکان مشاهده محتوای واقعیت افزوده از طریق هدست‌های AR مانند HoloLens نیز وجود دارد.

#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار
#اولین_دیتا
#تکنالوجی
#واقعیت_مجازی
#VR
#AR





:: برچسب‌ها: تولید سایت درافغانستان , تولید استارتاپ درافغانستان , تولیدگیم درافغانستان , تولیداپلیکیشن درافغانستان , تولیدCRM درافغانستان , اولین دیتا , AR ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: