AR vs VR (واقعیت مجازی& واقعیت افزوده) – بخش اول
نوشته شده توسط : اولین دیتا

واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) طی چند سال گذشته به یک صنعت میلیارد دالری تبدیل شده اند. براساس تحقیقات انجام شده انتظار می رود بازار VR / AR تا سال 2021 بیش از100 میلیارد دالر رشد کند. مهم است که درک کنیم AR رقیبی با VR نیست، بلکه نوع دیگری از تکنالوجی با موارد استفاده بسیار متفاوت است. دراین مقاله قصد داریم شما را به مفهموم AR و VR آشنا کنیم. با اولین دیتا همراه باشید.

واقعیت مجازی یا VR
واقعیت مجازی یا (VR (Virtual Reality محیطی است که کامپیوتری به وجود می آید و شباهت زیادی از لحاظ ابعاد تصویری و صدا به واقعیت ملموس و دنیای واقعی دارد. معروف ترین دستگاه هایی که از این تکنالوجی استفاده می کنند هدست های واقعیت مجازی هستند که برای بازی های کامپیوتری و دیدن فیلم استفاده می شوند.

تصاویر در این هدست ها به صورت ۳ بعدی نمایش داده می شوند. این هدست قادر است دید و پرسپکتیو را با توجه به حرکات شخص و تغییر مکان او، تغییر دهد. واقعیت مجازی در زمینه های مختلف مانند طراحی، طبی، آموزشی، ورزشی، سرگرمی و دیگر جنبه های اجتماعی و علمی استفاده می شود.

واقعیت مجازی (VR) در قرن گذشته بسیار پیشرفت کرد. یک دهه پیش، ماشین های VR برای مردم عادی از دسترس خارج شده بودند زیرا قیمت آنها بسیار بالا بود. قیمت آنها ممکن است دهها هزاردالر باشد. بنابراین، این فناوری مختص موسساتی مانند ناسا بود.
VR مکانی ایده آل برای ایجاد، طراحی، ساخت و مجسمه سازی است. به شما اجازه می دهد تماشاگر باشید یا کاملاً در محیط غوطه ور شوید. VR می تواند شما را در موقعیت های “زندگی مانند” قرار دهد تا به شما کمک کند سریعتر یاد بگیرید.

VR مدرن با کمپین Kickstarter توسعه دهنده محور Oculus DK1 و نمونه های اولیه ساخته شده توسط Valve در سال 2012 آغاز شد. تنها در سال 2016 بود که اولین دستگاه های VR متمرکز بر مصرف کننده منتشرشد. تابستان امسال شاهد کاهش عمده ای در قیمت سخت افزار VR بودیم. اکنون می توانید یک هدست VR متناسب با بودجه و نیازهای خود خریداری کنید.

امروزه مردم از سخت افزار VR در درجه اول به عنوان یک پلت فرم بازی و برای تماشای 360 فیلم استفاده می کنند اما پتانسیل آن بسیار گسترده تر است. با استفاده از VR می توانید محیط های خطرناک یا در دسترس را شبیه سازی کنید که دسترسی به آن ها سخت و گران است. به عنوان مثال ناسا از VR برای آموزش کارکنان استفاده می کند. در طول جلسات شبیه سازی، فضانوردان می آموزند که چگونه تجهیزات ایستگاه فضایی بین المللی را در فضا تعمیرکنند.

VR به شکل برجسته در دو نوع کار استفاده می شود:
1-   برای ایجاد و تقویت یک واقعیت تخیلی برای بازی،سرگرمی (مانند بازی های کامپیوتری یا فیلم های سه بعدی)
2- برای تقویت مهارت و تمرین برای محیط های زندگی واقعی یا شبیه سازی (مانند شبیه سازی پرواز برای پیلوت ها)

باما همراه باشید تا در بخش دوم شما را با تکنالوجی AR آشنا کنیم.

#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#طراحی_نرم_افزار
#اولین_دیتا
#تکنالوجی
#واقعیت_مجازی
#VR





:: برچسب‌ها: تولید سایت درافغانستان , تولید استارتاپ درافغانستان , تولیدگیم درافغانستان , تولیداپلیکیشن درافغانستان , تولیدCRM درافغانستان , اولین دیتا , VR , واقعیت مجازی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: