آشنایی با تمامی قطعات و سخت افزارهای کامپیوتر
نوشته شده توسط : اولین دیتا

به قطعات و عناصر درونی کیس کامپیوتر، سخت افزارهای کامپیوتر می‌گوییم. از جمله سخت افزارهای لوازم جانبی کامپیوتر می‌توان به هارد، رم، گرافیک و … اشاره کرد. سخت افزارهای کامپیوتر از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده اند ، اما مهم‌ترین قسمت آن، مادربرد می‌باشد. زیرا تمامی قطعات درون کیس بر روی مادربرد وصل می‌شوند تا سیستم شما فرایند کاری خود را داشته باشد. در کامپیوتر ، سخت افزار و نرم افزار به هم وصل هستند. بدون نرم افزارها، سخت افزار یک کامپیوتر هیچ عملکردی نخواهد داشت. همچنین، بدون نصب سخت افزارها (برای انجام وظایف توسط نرم افزار از طریق واحد پردازش مرکزی)، کارآیی نرم افزارها بی فایده خواهد بود. سخت افزارهای کامپیوتر محدود به کارهایی است که بطور مستقل و بسیار ساده طراحی شده اند. نرم افزارها، الگوریتم‌ها (راه حل های مشکل) را پیاده سازی می‌کنند که به کامپیوتر اجازه می‌دهند کارهای بسیار پیچیده تری را انجام دهد.

کامپیوتر

کیس، نقش محافظ در سخت افزارهای کامپیوتر

کیس‌ها علی رغم اینکه بدون سخت افزارهای کامپیوتر بی فایده اند، ولی به عنوان محافظ منبع تغذیه به شمار می‌روند. اگر شما تمامی سخت افزارها را از کیس بیرون بیاورید، قفسه‌های درایوها و بخش شکاف های توسعه را به خوبی پیدا می‌کنید. قفسه‌های 3.5 و 5 اینچی می توانند محل قرار گیری هاردها و دیسک درایوها باشند. اگرچه امروزه کیس هایی به شکل کوچک با نام “مینی کیس” طراحی شده اند که قفسه‌های بسیار کوچکتری دارند که به 1.4 اینچ می‌رسند. شکاف‌های توسعه در پشت کیس‌ها جای دارند و طراحی و برش آن ‌ها به گونه ای است که قطعات و سخت افزارها به راحتی روی مادربرد متصل شوند.

کیس،

مادربرد، مهم‌ترین بخش سخت افزارهای کامپیوتر

در سخت افزارهای کامپیوتر، به تخته مداری الکتریکی که تمامی قطعات و سخت افزارها از جمله CPU، Ram، و …. بر روی آن نصب می‌شوند مادربرد گفته می‌شود. به مجموعه شکاف‌هایی که جهت وصل کردن کارت های جانبی از جمله کارت صدا، گرافیک و رَم به کار گرفته می‌شود بخش های کارت های توسعه گفته می‌شود. کارتهای توسعه به شما اجازه می‌دهند که این قطعات را علاوه بر نصب کردن، ارتقا دهید. شکاف‌های پشت کیس برای جا دادن کانکتورها و اتصال کابل ها و ابزار جانبی خارجی استفاده می‌شود. پردازنده های گرافیکی (CPU)، سوکت‌ها و اسلات های حافظه، بایوس (باطری)، کانکتورهای درایوها و … بر روی این قطعه مداری نصب می‌شوند.

مادربرد

CPU، مغز هوشمند در میان سخت افزارهای کامپیوتر

در بین سخت افزارهای کامپیوتر، در صنعت تکنالوجی، CPU مغز کامپیوتر به شمار می‌رود. وظیفه پردازش اطلاعات ورودی و خروجی کامپیوتر شما بر عهده پردازنده مرکزی (CPU) است. در واقع CPU‌ ها تراشه های الکترونیکی هستند که انجام عملیات پردازشی، منطقی، ریاضی و کنترلی را بر عهده دارند. ریز پردازنده‌ها اصلی ترین و مهم‌ترین قسمت یک کامپیوتر می باشند.

CPU،

کارت گرافیک، نماینده رابط‌های بصری سخت افزارهای کامپیوتر

در سخت افزارهای کامپیوتر اگرچه گرافیک، به ظاهر رابط و متصل کننده میان مانیتور و کامپیوتر به شمار می‌رود ولی در واقع دارای پتانسیل هایی است که در هیچ یک از قطعات کامپیوتر دیده نمی‌شود. شما عملیات های حرفه ای نظیر ضبط و ویرایش فیلم، بازی‌های پیشرفته کامپیوتری و حتی مشاهده فیلم‌ها را از طریق این سخت افزار انجام می‌دهید. کارت گرافیک‌های مدرن تا نسخه‌های GTX پشتیبانی می‌شوند. کارت گرافیک‌های ارزان قیمت، دیگر جواب‌گوی بازی های پیشرفته نیستند و اکنون از مدل‌های GTX،RX  به جای نسل های گذشته GT استفاده می‌شوند. خروجی و ورودی‌های کارت گرافیک‌ها به چند شکل DVI ،HDMI و VGI تقسیم بندی می‌شوند. کارت گرافیک‌های Intel بیشتر در زمینه نرم افزارها طراحی می‌شوند و کارت گرافیک‌های AMD Redon بیشتر در زمینه بازی‌های پیشرفته (گیمینگ) استفاده می‌شوند.

کارت گرافیک

رم چیست؟
حافظه‌ی الکترونیکی سخت افزارهای کامپیوتر را رَم می‌امند. حافظه اصلی یاMain Memory ناحیه ذخیره سازی کامپیوترهای شما ست که ریزپردازنده‌ها توانایی دسترسی مستقیم به آن را دارند. حافظه اصلی، یک حافظه حیاتی در سیستم شماست که بدون آن رایانه قادر به راه اندازی و اجرای برنامه‌ها نیست. بخاطر سرعت دسترسی بالا، این نوع از حافظه ها را از مدارات مجتمع و به و به دو شکل تقسیم می‌سازند: حافظه RAM و حافظه ROM. حافظه RAM حافظه ای الکترونیکی است، که ضمن عملکرد بالای آن، برنامه‌های کاربردی برای اجرا شدن در آن قرار می‌گیرند .

رم چیست؟

کارت صدا، مبدل صوتی سخت افزارهای کامپیوتر

در میان سخت افزارهای کامپیوتر، وظیفه انتقال فایل‌های صوتی به پخش کننده های صدا بر عهده کارت صداست. در واقع هر گاه شما یه آهنگ را پخش می‌کنید، CPU اطلاعات را دریافت می‌کند و به کارت صدا منتقل می‌کند. نهایتا کارت صدا، اطلاعات دریافتی را به اسپیکر می‌فرستد و موسیقی مورد نظر پخش می‌شود. علی رغم کارت صداهای بیرونی، کارت صداهایی وجود دارند که بیشتر به شکل رابط خروجی USB طراحی شده اند که بیشتر در مواقعی استفاده می‌شود که کارت صداهای داخلی با مشکل مواجه شده اند. اغلب کارت صداها، نیاز به نصب درایور دارند. در واقع کارت صداها یک مدار واسط میان اسپیکر و اطلاعات دریافتی در CPU هستند.

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#سخت ـافزارـ کامپیوتر
#مادرـ برد





:: برچسب‌ها: طراحی سایت درافغانستان:طراحی گیم درافغانستان:اولین دیتا:طراحی استارتاپ درافغانستان:طراحی اپلیکیشن درافغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: