رجیستری دامین با پسوند دات کام بخش دوم
نوشته شده توسط : اولین دیتا

انتخاب صحیح دامنه نقش بسیار مهمی در کسب و کاراینترنتی دارد. بعضی از دامنه ها نشان دهنده مبدا آن کسب و کار می باشند و بعضی از آنها نشان دهنده نوع آن domain می باشند. برای مثال پسوند .edu مشخص می کند که دومین مورد نظر مربوط به مراجع اکادمیک و آموزشی می باشد.
پسوند .com معروف ترین و پر استفاده ترین دامنه در بستر اینترنت می باشد. این دامنه به صورت کلی به عنوان استاندارد دامنه های  Top levelمحسوب می شود.  لغت .com به معنای commercial یا همان تجاری می باشد. ثبت دامنه کام  در سال 1985در کشور آمریکا معرفی شد و در ابتدا مورد بهره وری وزارت دفاع امریکا بود. با اینکه ثبت دامنه com برای تجارت عرضه گردید اما از اوسط سال 1990 هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از آن نیست لذا سریعا با محبوبیت اینترنت ثبت دامنه کام تبدیل به پر استفاده ترین پسوند دامنه گردید.

 

 

انتخاب صحیح دامنه نقش بسیار مهمی در کسب و کاراینترنتی دارد.

 

 

هزینه ی ثبت دامنه com

با اینکه در سراسر دنیا می توان اقدام برای خرید دامنه دات کام کرد اما درخیلی از کشورها فروشندگان این دامنه به عنوان second level از این دامنه استفاده می کنند. به دلیل اینکه این پسوند یک پسوند خارجی محسوب می شود هزینه آن هم با دالر تعیین می گردد. برای خرید و ثبت دامنه دات کام به مدت یک سال با توجه به سایت های خارجی باید مبلغ 9.99$ برای خرید و همچنین 13.99$ برای تمدید آن دامنه هزینه کرد.

 

 

انتخاب صحیح دامنه نقش بسیار مهمی در کسب و کاراینترنتی دارد.

 

 

چرا ثبت دامنه com تقاضای زیاد دارد؟

با توجه به آماری که در سال 2017 از سرار دنیا گرفته شد. پسوند .com پر طرف دار ترین پسوند در بستر اینترنت می باشد. نزدیک به 47% از کل دامنه های ثبت شده مربوط به دامنه .com می باشند.
این آمار بی شک نشان دهنده آن می باشد که تقاضا برای ثبت دامنه دات کام خیلی بیشتر از پسوند های دیگر می باشد. به دلیل اینکه بیشتر کاربران اینترنت از این پسوند برای دامنه های خود استفاده می کنند لذا اکثر کاربران در اینترنت بصورت خودکار تصور می کنند که تمامی وب سایت ها با این پسوند ساخته شده اند.

 

 

انتخاب صحیح دامنه نقش بسیار مهمی در کسب و کاراینترنتی دارد.

 

یک آمار جالب از مجله معروف فرچون نشان دهنده آن است که از 500 شرکت برتر جهان 495 تای آنان ثبت دامنه کام کرده اند و در وب سایت های خود از این دامنه استفاده می کنند و فقط 5 تای آنان از دیگر دامنه های معروف مانند  .orgو .net استفاده می نمایند. بالغ بر 134 میلیون کاربر ثبت دامنه کام کرده اند و فقط 14 میلیون ثبت دامنه نت کرده اند.

 

 

انتخاب صحیح دامنه نقش بسیار مهمی در کسب و کاراینترنتی دارد.

 

 

با اینکه امروزه هزاران پسوند برای دامنه ها وجود دارد اما همواره .com تنها دامنه می باشد که به یک وب سایت اعتبار می بخشد. لازم ذکر می باشد که اعتبار صرفا به معنای اعتبار واقعی برای محتویات آن وب سایت محسوب نمی شود لذا خیلی از وب سایت های نا معتبر نیز از این دامنه استفاده می نمایند. اما هنگام برخورد با این دامنه این تصور ایجاد می شود که دامنه دارای اعتبار و اهمیت می باشد. جالب آن است که بعضا موتور های جستجو گر هنگام عملیات و ارائه نتیجه درخواست کاربر دامنه .com را در اولویت خود قرار می دهند. قالبا گفته می شود که شرکت گوگل علاقه زیادی به دامنه .com دارد به دلیل آنکه این دامنه قدیمی ترین و بزرگ ترین دامنه می باشد.

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#تولید_CRM_در_افغانستان
#اولین_دیتا





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا , domain ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: