تکنالوجی دیجیتال چیست؟(بخش اول)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

سیستم رقمی یا دیجیتال سیستمی است که در آن data با مقدارهای گسسته (معمولاً با صفر و یک) مشخص می‌گردند؛ بالعکس در سیستم های قیاسی (آنالوگ)، data با مقادیر پیوسته ارائه می‌شوند. روش دیجیتال، پایهٔ سیستم‌های کامپیوتر است. همچنین بسیاری از سیستم‌هایی که در گذشته به صورت قیاسی (آنالوگ) به بازار ارائه می‌شدند، امروزه به صورت دیجیتال هستند. مانند تلویزیون، دستگاه ضبط و پخش صدا، گیرنده ماهواره ..

تکنالوجی دیجیتال

واقعیت مجازی و افزوده

واقعیت مجازی و افزوده تکنالوجی‌هایی هستند که در حال ایجاد تحول دیجیتال در نحوه استفاده از محتوا و ارتباطات، در بازار کالای مصرفی و نیز در بسیاری از بازارهای تجاری در عصر دیجیتال هستند. همزمان تکنالوجی‌های نزدیک و مرتبطی چون ۵جی با این تکنالوجی در حال پیشرفت هستند که باعث شده‌اند بهره‌برداری از پتانشیل‌های این حوزه میسر شود. همچنان که بازار توسعه می‌یابد، تجربه و انطباق، به ارائه‌کنندگان محتوا و خدمات این امکان را می‌دهد که با بهره‌گیری از مدل‌های کسب‌وکار آنلاین و نیز معرفی خدمات جدید از پتانشیل‌های این حوزه تکنالوجی استفاده کنند.

تکنالوجی دیجیتال

بایومتریک

بایومتریک یکی ازتکنالوجی های تحول‌آفرین عصر دیجیتال است که می‌تواند در سطوح مختلف تحول دیجیتال کمک کند. در تعریف کلی، به سنجیدن و محاسبه کردن ویژگی‌های بدنی یک فرد،بایومتریک گفته می‌شود. ویژگی‌ اصلی بایومتریک بی‌همتا بودن آن‌هاست که امنیت استفاده از آن‌ها به عنوان رمز و کلید عبور را، بسیار بالا می‌برد. دو کاربرد اصلی بایومتریک، احراز هویت و شناسایی افراد می‌باشد. احراز هویت بایومتریک به فرایندی گفته می‌شود که ویژگی‌های زیستی یک فرد (مشخصات بایومتریک) با قالب از پیش تعیین شده تطابق داده می‌شود تا میزان شباهت این دو بررسی گردد .

تکنالوجی دیجیتال

کاربردهای بایومتریک

بخشی از کارکرد نیروهای پلیس، شناسایی مجرمان می‌باشد. با کمک تکنالوجی های بایومتریک، احتمال و دقت کشف جرم بسیار بالا می‌رود. ابزارهای شناسایی آنی اثرانگشت، مدت زمان بازگشت نتیجه اثرانگشت یافت شده در صحنه جرم را بسیار کاهش داده‌اند. ابزارهای نظارت عمومی (تشخیص چهره) می‌توانند به شناسایی افراد مظنون در سطح شهر یا کشور کمک کنند.

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#تکنالوجی_دیجیتال
# بایومتریک





:: برچسب‌ها: طراحی سایت درافغانستان:طراحی گیم درافغانستان:اولین دیتا:طراحی استارتاپ درافغانستان:طراحی اپلیکیشن درافغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: