ارز دیجیتالی چیست؟
نوشته شده توسط : اولین دیتا

​به ساده‌ترین زبان باید بگوییم که ارز دیجیتال نوعی ارز بوده که فقط به صورت دیجیتالی یا الکترونیکی است. در واقع این ارز هرگز قرار نیست مانند ارزهای سنتی به صورت فیزیکی و قابل لمس در بیاید. به ارز دیجیتال، پول الکترونیکی، پول دیجیتالی یا وجه نقد سایبری نیز گفته می‌شود.

ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتالی فقط توسط دستگاه‌های کامپیوتری یا گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی هستند. این به دلیل همان ویژگی صفر و یکی یا دیجیتالی بودن آن‌ها است. نکته دیگر این است که به دلیل آن‌که ارزهای دیجیتالی برای داد و ستد نیاز به هیچ واسطه‌ای مانند بانک ندارند، اغلب ارزان‌ترین روش برای تجارت ارز هستند.

ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال نامحسوس هستند و فقط با استفاده از کامپیوتر‌ها، کیف پول‌های الکترونیکی متصل به اینترنت یا شبکه‌های تعیین شده می‌توان آن‌ها را معامله کرد. در مقابل ارزهای فیزیکی یا سنتی مانند پیسه کاغذی یا سکه‌های ارزشمند، ملموس هستند و معاملات فقط توسط دارندگان آن‌ها که مالکیت فیزیکی این ارزها را دارند امکان پذیر است.

ارز دیجیتال

مانند سایر ارزهای فیات FIAT، ارزهای دیجیتالی نیز می‌توانند برای خرید اجناس و پرداخت هزینه خدمات مورد استفاده قرار گیرند. اگرچه می‌توان در برخی از انجمن‌های آنلاین مانند سایت‌های بازی، پورتال‌های قمار یا شبکه‌های اجتماعی نیز به‌طور محدود از این ارزهای دیجیتال استفاده کرد.

ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتالی دارای تمام خصوصیات ذاتی ارزهای فیزیکی هستند. یعنی امکان انجام معاملات فوری با آن‌ها وجود دارد. این معاملات هنگام اتصال به شبکه‌های پشتیبانی شده و یکپارچه صورت می‌گیرد.

ارز دیجیتال

به‌طور مثال یک آمریکایی امکان پرداخت وجه به ارز دیجیتال را به طرف دیگر مورد معامله خود که در کشوری دور دستی مانند سنگاپور زندگی می‌کند را دارد. اما شرط لازم برای انجام این کار آن است که هر دو نفر به شبکه مورد نیاز برای معامله در ارز دیجیتال متصل شوند.ادامه…

 

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#برنامه_نویسی_کامپیوتر
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_سایت_فروشگاهی_در_افغانستان
#کسب_و_کار_آنلاین
#ارزدیجیتالی
#بیت_کوین





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا , ارزدیجیتالی , بیت کوین , ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: