کدام سیستم عامل برای بازی مناسب است؟ (بخش دوم)
نوشته شده توسط : اولین دیتا

وضعیت iOS در زمینه گیمینگ

واقعیت این است که iOS توانسته با بازی های انحصاری اش، رقیب دیرینه خود یعنی اندروید را در زمینه گیمینگ با اختلاف پشت سر بگذارد. از سوی دیگر، معلوم نیست چه زمانی اندروید و یا دیگر سیستم عامل‌ها بتوانند در این زمینه، آی‌او‌اس را کنار بزنند.
اگر در گذشته  طی یک سال چند بازی از کنسول های خانگی به صورت انحصاری برای iOS پورت می شد، حالا تعداد اینگونه عناوین افزایش یافته است.
با توجه به برنامه های اپل، انگار قرار نیست به این زودی ها حبابی که پیرامون عرضه بازی های بزرگ برای آی دیوایس ها به وجود آمده و خیلی هم به ضرر اندروید تمام شده است، از بین برود.
واقعیت تلخ دیگر برای اندرویدی‌ها این است که سازندگانی که تنها برای موبایل بازی می سازند، معمولا iOS انتخاب نخست شان به شمار می‌رود. اگر نگاهی به دنیای بازی‌ها داشته باشیم متوجه می‌شویم که هنوز عناوین بزرگی در زمینه گیمینگ برای اندروید منتشر نشده است.

سیستم عامل موبایل

وضعیت اندروید در زمینه گیمینگ

اندروید یک مزیت بزرگ نسبت به iOS دارد و آن را هم باید به شبیه سازها ربط بدهیم. به کمک امولاتورها می توانید بازی های کنسول های قدیمی همانند پلی استیشن 1 یا سگا ساترن را روی موبایل خود انجام دهید. این بازی‌ها به خاطر جنبه نوستالوژیک‌شان مورد توجه عده زیادی از کاربران هستند. به زعم برخی رابط کاربری بازی هایی که با شبیه ساز اجرا می شوند دست کمی از فاجعه ندارد اما به نظر برخی دیگر حداقل مزیت این بازی‌ها این است که با آن‌ها خاطره ‌بازی می‌کنی و سرگرم می شوی.

سیستم عامل موبایل

در این ارتباط می توانیم به PPSSPP  اشاره کنیم. این شبیه ساز که یکی از بهترین امولاتورهای اسمارت فون ها است، قابلیت اجرای بازی های کنسول پی اس پی را روی اسمارت فون ها امکان‌پذیر می‌کند.
یکی دیگر از مزیت‌های اندروید این است که بعضی از بازی هایی که برای iOS پولی هستند، روی اندروید به صورت رایگان و با پرداخت درون برنامه عرضه می شوند. اگرچه سازندگان بازی‌ها این کار را به اجبار و از روی اکراه انجام می‌دهند، امّا این بازی‌های رایگان برای برخی از کاربران اهمیت زیادی دارند.  Dragon Hills 2 ،VOI و hocus نمونه هایی از این بازی‌های غیرپولی به شمار می‌روند.

سیستم عامل موبایل

اندروید یا iOS ؟

واقعیت این است که سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس رقابت شانه به شانه‌ای با یکدیگر دارند و به راحتی نمی‌توان یکی را بر دیگری ترجیح داد. مثلاً با وجودی که هنوز هم برخی از بازی‌های موبایلی ابتدا برای آی‌اواس و سپس برای اندروید عرضه می‌شوند، طی چند سال گذشته سرعت انتشار نسخه‌های اندرویدی و آی‌اواس بازی‌ها بسیار کاهش یافته و در برخی موارد نیز همزمان صورت گرفته است. از سوی دیگر، هر دو سیستم‌ عامل عنوان اختصاصی ویژه‌ی خود را دارند و بنابراین فرقی نمی‌کند که سیستم عامل شما چه باشد.

سیستم عامل موبایل

اگر کیفیت بالا و سرعت اجرا برایتان مهم است باید اشاره کنیم که iOS به دلیل بهینه بودن سخت‌افزار و نرم‌افزار همیشه در بخش گیم در بین کاربران، محبوبیت بالایی دارد، ولی اندروید ۷.۰ نوقا هم چیزی از این بابت کم ندارد. به عبارت دیگر، هر دو پلتفرم سبک‌های پردازش گرافیکی مخصوصی را ارائه می‌کنند تا کیفیت نهایی بازی‌ها و گرافیک‌ها خیره‌کننده‌تر شود.
iOS از متال برخوردار است که باعث می‌شود گرافیک در بازی‌های موبایلی این سیستم ‌عامل بسیار عالی به ‌نظر برسد. امّا اندروید هم بیکار ننشسته است و با معرفی ولکان گام مهم و بزرگی در ارائه‌ی تجربه‌ی گرافیکی بهتر برداشته است. به این ترتیب، اگر یک بازی مثل «آسفالت اکستریم» را روی آیفون ۷ یا گلکسی اس ۷ اجرا کنید فرق چندانی بین آن‌ها مشاهده نخواهید کرد.

 

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#برنامه_نویسی_کامپیوتر
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_سایت_فروشگاهی_در_افغانستان
#کسب_و_کار_آنلاین
#سیستم_عامل
#سیستم_عامل_موبایل





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: