تفاوت سیستم عامل های موبایل - بخش دوم
نوشته شده توسط : اولین دیتا
  • مقایسه انجام چند کار به طور همزمان در سیستم عامل های مختلف

در سیستم عامل اندروید انجام همزمان چند کار به صورت همزمان، توسط کارت های گردان انجام می شود. به طور مثال اگر بخواهید بعد از اجرای چند برنامه، به برنامه ای که ابتدا باز کرده بودید برگردید، می توانید با استفاده از کلید مجازی کناری میان برنامه هایی که اخیرا باز کرده اید جا به جا شوید.
در سیستم عامل آی او اس هم اجرای چند برنامه و کار با هم این سیستم هم مشابه سیستم عامل اندروید می باشد. در سیستم عامل آی او اس مخاطبین اخیر هم برای دسترسی سریعتر و راحت تر در این بخش به چشم می خوردند..
مدیریت برنامه ها در ویندوزفون ها از بالا به پایین است. یعنی برای بستن برنامه های اجرا شده بایستی آن ها را به سمت بالا یا پایین بکشید.
به نظر می رسد در این بخش سیستم عامل آی او اس بهتر عمل کرده است. چرا که کاربران در این بخش از سیستم عامل iOS رضایتمندی بیشتری دارند.

سیستم عامل موبایل

 

  • مقایسه مرورگر سیستم عامل های اندروید، آی او اس و ویندوزفون

گوگل برای وب گردی در گوشی های اندرویدی، مرورگر محبوب و قدرتمند Chrome را به عنوان پیش فرض در نظر گرفته است.
گوشی های کمپنی اپل هم از مرورگر اختصاصی خود یعنی مرورگر Safari بهره مند هستند. مایکروسافت هم از مرورگر جدید و توسعه یافته Microsoft Edge بر روی گوشی های ویندوزی خود استفاده می کند.

سیستم عامل موبایل

 

  • مقایسه تماس تصویری در سیستم عامل های مختلف

در این بخش باز هم گوگل برای برقراری تماس های تصویری مثل گذشته از نرم افزار اختصاصی خود یعنی Hangouts استفاده کرده است. البته کسانی که از این برنامه اندرویدی استفاده کرده اند، به خوبی از عملکرد بد و ضعیف این اپلیکیشن آگاه اند. اما با این حال گوگل همچنان از این نرم افزار به ظاهر رها شده خود در سیستم عامل اندروید استفاده می کند.
کمپنی اپل هم برای برقراری تماس تصویری از FaceTime که نرم افزار اختصاصی این کمپنی است، استفاده می کند.
مایکروسافت برای تماس های تصویری بر روی ویندوزفون باز هم از نرم افزار محبوب و شناخته شده Skype استفاده کرده است. این نرم افزار در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است.

سیستم عامل موبایل

 

  • مقایسه مدیریت باتری سیستم عامل ها

مدیریت و امکان نظارت کامل بر مصرف و شارژدهی بالای گوشی های اندرویدی از مزیت های بزرگ و پرطرفدارشان به حساب می آید.
در سیستم عامل آی او اس شما تنها قادر به دیدن میزان باتری مصرف شده و باقی مانده آن هستید.
اما در سیستم عامل ویندوزفون هم مثل سیستم عامل اندروید شما به راحتی می توانید مصرف شارژ خود را مدیریت کنید. طبیعتا سیستم عامل اندروید و ویندوزفون نسبت به سیستم عامل آی او اس بهتر هستند.

سیستم عامل موبایل
  • مقایسه فروشگاه هر سیستم عامل

در گوشی های اندرویدی ما از فروشگاه Google play بهره مند هستیم. در این فروشگاه بازی ها و برنامه های رده بالا و باکیفیتی وجود دارد.
App storeهم فروشگاه گوشی های اپل می باشد. برنامه های با کیفیت و خوبی در این فروشگاه عرضه می شوند. اما خرید از این فروشگاه هم برای مردم افغانستان امکان پذیر نیست و برای خرید برنامه های مورد نیازتان از این فروشگاه بایستی حساب بانکی خارج از کشور داشته باشید.
فروشگاه گوشی های ویندوز فون هم Microsoft store می باشد.

سیستم عامل موبایل
  • به روزرسانی سیستم عامل ها

گوگل هر سال بعد از عرضه گوشی مشترک خود با یکی از شرکت های صاحب نام در این حوزه، از نسخه جدید سیستم عامل اندروید خود رونمایی می کند. اما کمپنی اپل بر خلاف کمپنی گوگل، نظم و وسواس خاصی برای بروزرسانی هایش ندارد.
همچنین کمپنی مایکروسافت هم در عرضه آپدیت های جدید برای گوشی هایش مانند کمپنی اپل عمل می کند. ظاهرا اپل و مایکروسافت در این بخش با شیوه کاری گوگل کاملا مخالف هستند.

سیستم عامل موبایل

 

  • مقایسه قیمت سیستم عامل ها

رنج قیمتی گوشی های اندرویدی متنوع است. دلیل این امر هم این است که شرکت های زیاد و متفاوتی از سیستم عامل اندروید بر روی گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند. گوشی های ارائه شده توسط کمپنی های مختلف از سخت افزار های متنوعی بهر مند هستند و به همین دلیل ما شاهد تنوع قیمتی خوبی در میان گوشی ها هستیم. در میان گوشی های اندروید، هم گوشی های گران قیمت و بالارده وجود دارد و هم گوشی های ارزان قیمت و مقرون به صرفه؛
گوشی های ارائه شده توسط کمپنی اپل از ابتدای فعالیت این شرکت قیمت بالایی دارند. چرا که هر سال دو یا 3 مدل بیشتر از آن ها ارائه نمی شود و بازار گوشی های اپل واقعا انحصاری است. کیفیت بالای محصولات اپل به ازای محدودیت در انتشارشان کاملا مشهود است. با اینکه کمپنی اپل در سال تعداد گوشی های کمتری را به بازار عرضه می کند، اما فروش همین گوشی های محدود هم بسیار بالاست.
قیمت گوشی های ویندوزفون هم به نسبت به کارایی، عملکرد و محبوبیتی که در بین کاربران و خریداران دارند، متوسط و راضی کننده است.

سیستم عامل موبایل

 

  • امنیت در سیستم عامل های اندروید، آی او اس و ویندوز فون

اندروید یک سیستم عامل متن باز(Open Source) است. لذا نصب برنامه ‌ای خارج از برنامه های فروشگاه این سیستم عامل، ممکن است به قیمت دزدی شدن اطلاعاتتان تمام شود.
در نقطه مقابل کمپنی اپل در این زمینه بسیار محتاط عمل کرده است. در گوشی هایی با سیستم عامل آی او اس شما هیچ مشکلی در موضوع برنامه‌ های نصب شده بر روی آیفون نخواهید داشت. چرا که تمام برنامه ‌ها به طور کامل توسط سیستم عامل گوشی کنترل می‌ شوند.
به گفته مدیرعامل کاسپرسکای سیستم عامل ویندوزفون امن ترین سیستم عامل در میان رقبا می باشد. این سیستم عامل عمومیت بسیار خوبی دارد.

 

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#برنامه_نویسی_کامپیوتر
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_سایت_فروشگاهی_در_افغانستان
#کسب_و_کار_آنلاین
#سیستم_عامل
#سیستم_عامل_موبایل





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: