تفاوت بین سیستم عامل های موبایل - بخش اول
نوشته شده توسط : اولین دیتا

در این مقاله به دلیل محبوب تر بودن سه سیستم عامل اندروید،iOS  و ویندوزفون، به بررسی و مقایسه تفاوت های بین این 3 سیستم عامل بسنده می کنیم. لطفا با اولین دیتا همراه باشید.

  • رابطه کاربری سیستم عامل های مختلف

رابط کاربری یا به اصطلاح UI هر گوشی یکی از مهم ترین وجه تمایز های بین سیستم عامل های مختلف می باشد. هر کدام از سیستم عامل ها دارای رابط کاربری های خاص خود هستند. رابط کاربری هر سیستم عامل نسبت به سیستم عامل های دیگر ویژگی های متفاوتی دارد.
به طور مثال رابط کاربری سیستم عامل اندروید مسطح و به صورت صفحه به صفحه می باشد. در حالی که رابط کاربری سیستم عامل آی او اس کاملا ساده است. رابط کاربری سیستم عامل ویندوزفون هم با دو سیستم عامل اندروید و آی او اس کاملا متفاوت است و طراحی آن به صورت سرامیکی می باشد.
در مجموع رابط کاربری هر سه سیستم عامل خوب و کاربردی طراحی شده است. شما با توجه به راحتی و سلیقه ی شخصی خودتان، می توانید گوشی هوشمند جدیدتان را با سیستم عاملی که از نظر شما رابط کاربری بهتری دارد، خریداری نمایید.

سیستم عامل موبایل
  • کشوی برنامه ها در سیستم عامل های مختلف

کشو برنامه های اندروید به صورت الفبایی می باشد. یعنی برنامه های نصب شده روی یک گوشی اندرویدی، به ترتیب حروف الفبا چیده شده اند و هیچ ترتیب معنا داری متناسب با کاربردی تر بودن یا نبودنشان ندارند.
البته شما می توانید برنامه های مختلف را دسته بندی کرده و در داخل پوشه های با نام و رنگ های مختلف قرار دهید. به طور مثال می توان تمامی برنامه های مربوط به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی را در یک پوشه قرار داد. و یا اینکه چنانچه برای اطمینان بیشتر 2 یا 3 برنامه هواشناسی در گوشی هوشمندتان نصب کرده اید، با قرار دادن آن ها در یک پوشه و نوشتن نامی مثل “هواشناسی” برای آن پوشه، دسترسی سریعتر و راحت تری را تجربه خواهید کرد.

سیستم عامل موبایل

این در حالی است که گوشی های هوشمند اپل، کشوی مجزایی برای برنامه ها ندارند. در سیستم عامل های آی او اس از صفحه اصلی به عنوان کشو هم استفاده می شود. برای کسانی که آدم های مینیمالیستی هستند، کار کردن با یک گوشی اپل بسیار خوشایند تر از کار کردن با گوشی هایی با سیستم عامل اندروید است. چرا که آن ها همیشه عاشق سادگی و یکپارچگی هستند.
در سیستم عامل ویندوزفون هم مثل سیستم عامل اندروید، کشو برنامه ها به صورت الفبایی است. در ویندوزفون برنامه ها به وسیله حروف بزرگ از یکدیگر جدا می شوند. در واقع این جداسازی اپلیکیشن ها به نوعی یک امتیاز برای کاربران ویندوزفون محسوب می شود. چرا که کاربران با دسته بندی و مرتب سازی برنامه های روی گوشی هوشمندشان، سرعت دسترسی به برنامه های مختلف را بالا می برند.

سیستم عامل موبایل
  • صفحه اصلی سیستم عامل های مختلف

صفحه اصلی گوشی اندروید از نمایه ها، ابزارها و پوشه هایی که کمپنی سازنده به صورت پیش فرض در گوشی قرار داده است تشکیل شده است. البته در صورت نیاز کاربران هم می توانند ابزار ها و نمایه های دلخواه خودشان را روی گوشی نصب کنند.
در سیستم عامل آی او اس ما شاهد نمایه ها و ابزار های بیشتری نسبت به سیستم عامل اندروید هستیم.
سیستم عامل ویندوز فون علاوه بر نمایه و ابزار و قابلیت پخش آهنگ، به کاربران اجازه می دهد تا سایت های مورد نیازشان را سنجاق کنند.

سیستم عامل موبایل
  • مقایسه کلیدهای مجازی سیستم عامل های مختلف

در سیستم عامل اندروید، تنوع کلیدهای مجازی بالا می باشد. به طور مثال حتی اگر شما قصد خرید یک گوشی با سیستم عامل اندرویدی رده بالا را هم داشته باشید، حداقل 2 الی 3 حق انتخاب خواهید داشت. علاوه بر این، با انتشار هر نسخه جدید سیستم عامل اندروید این کلید ها هم تغییر می کنند.اما متاسفانه گوشی های سیستم عامل آی او اس کلید مجازی ندارند و فقط از یک دکمه فیزیکی خازنی خانه بهره مند هستند.
سیستم عامل ویندوزفون هم در طراحی گوشی هایش از کلیدهای مجازی سیستم عامل اندروید استفاده می کند. چرا که طراحی و پیاده سازی کلید های مجازی مقرون به صرفه هستند.

سیستم عامل موبایل
  • مقایسه ویجت های سیستم عامل های مختلف

به دلیل گستردگی گوشی هایی با سیستم عامل اندروید نسبت به دو سیستم عامل دیگر، ویجت های بیشتری هم برای این گوشی ها موجود است.
در حالی که تعداد ویجت های سیستم عامل آی او اس بسیار کم هستند و در سیستم عامل ویندوز فون هم ما ویجت های مستقل و مجزایی نداریم. کاربران گوشی هایی با سیستم عامل ویندوزفون از همان کاشی های موجود می توانند به عنوان ویجت استفاده کنند.

سیستم عامل موبایل
  • مقایسه دستیار صوتی سیستم عامل های مختلف

گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، از دستیار صوتی خود کمپنی گوگل یعنی Google Now استفاده می کنند.
در مقابل کمپنی اپل هم برای گوشی های آی او اس خود دستیار Siri را عرضه کرده است. این دستیار صوتی نسبت به Google Now عملکرد نسبتا ضعیف تری دارد.
کمپنی مایکروسافت هم گوشی های خود را به دستیار صوتی قدرتمند Cortana مجهز کرده است. این دستیار صوتی از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار است. استفاده مایکروسافت از این دستیار صوتی در ویندوز 10 هم دلیلی بر همین استقبال و کارآمدی این دستیار است.

برای ادامه کلیک کنید.

 

#طراحی_سایت_در_افغانستان
#طراحی_اپلیکشن_در_افغانستان
#تولید_گیم_در_افغانستان
#تولید_سایت_ در_افغانستان
#تولید_استارتاپ_در_افغانستان
#اولین_دیتا
#برنامه_نویسی_کامپیوتر
#تولید_CRM_در_افغانستان
#تولید_سایت_فروشگاهی_در_افغانستان
#کسب_و_کار_آنلاین
#سیستم_عامل
#سیستم_عامل_موبایل





:: برچسب‌ها: طراحی سایت در افغانستان , طراحی اپلیکیشن در افغانستان , تولید گیم درافغانستان , تولیداستارتاپ در افغانستان , کسب و کار اینترنتی , اولین دیتا ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: